خانه / منطقه و جهان / وزارت دفاع امریکا :روابط طالبان با القاعده قطع نشده است
خبرگزاری رویداد:وزارت دفاع امریکا :روابط طالبان با القاعده قطع نشده اشت

وزارت دفاع امریکا :روابط طالبان با القاعده قطع نشده است

چهارشنبه29اسد1399:

وزارت دفاع امریکا در گزارش تازه ای خود گفته است که طالبان روابط‌‌‌‌ شان را با گروه القاعده حفظ کرده‌ اند و در تبانی با این گروه بر ضد نیروهای افغان می جنگند.

پنتاگون روز گذشته در گزارش تازه ‌ای که به کانگرس این کشور ارایه کرد، گفت که طالبان از آغاز سال 2020 تا ماه جون سال جاری حملات‌ شان را در برابر نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و بیشترین این حملات با همکاری اعضای وابسته به القاعده انجام یافته ‌است.

بربنیاد این گزارش، طالبان پس از توافق‌نامه ‌ی صلح با آمریکا، هیچ حمله‌ ی را در برابر نیروهای امریکایی انجام نداده اند، اما سطح خشونت‌ های این گروه در برابر نیروهای امنیتی افغانستان در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به نحو پرسش برانگیز افزایش یافته است.

قطع روابط طالبان با القاعده یکی از پیش شرط های صلح آمریکا با طالبان است، اما چنانچه  دیده می شود طالبان تاهنوز هم روابط نزدیک شان را با القاعده و گروه های تروریستی جهانی حفظ کرده اند.

بر بنیاد گزارش پنتاگون، امریکا متعهد است که در صورت عملی‌شدن توافق‌ نامه‌ صلح از سوی طالبان، تمام نیروهای امریکایی را تا ماه اپریل سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند، اما این گزارش صراحت دارد که در صورت ادامه خشونت ها بر ضد نیروهای افغان، آمریکا در کنار نیروهای افغانستان باقی خواهند  ماند.

اکنون بر اساس توافق نامه صلح با طالبان، شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به ۸۶۰۰ تن کاهش یافته است و قرار است تا اخیر ماه نوامبر سال جاری، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از پنج هزار تن کاهش بیابد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*