خانه / افغانستان / وزارت داخله: برای مشوره از جنرالان باز نشسته اتاق فکر ایجاد می‌کنیم

وزارت داخله: برای مشوره از جنرالان باز نشسته اتاق فکر ایجاد می‌کنیم

معینیت پالیسی و استراتژی وزارت داخله اعلام کرده که به منظور استفاده از مشوره‌های جنرالان بازنشسته در بخش‌های پالیسی‌سازی و پلان‌گذاری، یک «اتاق فکر» در این وزارت ایجاد کند.

نقیب‌الله فایق، معین پالیسی وزارت داخله گفته است که از مشوره‌ها و طرح‌های جنرال‌های بازنشسته، در دو بخش استفاده می‌شود؛ نخست، از آن‌ها خواسته می‌شود که در بخش «ساختن پالیسی برای بیرون‌رفت از وضعیت موجود»، دیدگاه ‌‌شان را شریک کرده و برای ساختن پالیس‌های وزارت داخله، هم‌راه با متخصصین این وزارت، کار بکنند.

و در بخش دوم، «اتاق فکر» از شمار جنرال‌های بازنشسته و کارکشته، در معینیت پالیسی و استراتژی وزارت داخله ایجاد می‌شود به گفته‌ی او، در این اتاق، طرح‌ها و دیدگاه‌های جنرالان بازنشسته در امور امنیتی استفاده می‌شود.

به گفته آقای فایق موضوع طرح ایجاد «اتاق فکر» با رییس جمهور و وزیر داخله‌ای کشور نیز شریک شده است که مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

که تاکنون از بیست جنرال باز نشسته دعوت شده است که شماری از این جنرالان در ساختار وزارت داخله فعالیت دارند اما بیش‌تر آنها کسانی اند که مسوولیت رسمی در ساختار نظام ندارند

عبدالهادی خالد، میرزامحمد یارمند، اکرام‌الدین یاور، نوروزخلیق، وسیم عظیمی، نعمت حیدری، سیدغفار سیدزاده، اسد شیرزاد، امین امرخیل، فهیم قایم، رحیم‌الله برهانی، جمیل کوهستانی،‌ زمری پیکان -اگر از زندان رها شده باشد-، ایاز قیومی، قندهار شینواری، فریدون عبیدی، قیس سرگند، خلیل بختیار، رحیم‌الله خان، امین‌الله خان، محمدحسن اتمر، عبدالفهیم قایم، از کسانی اند که برای هم‌کاری و ارایه‌ی مشوره‌ها به اتاق فکر برای ساختن پالیسی و پلان، دعوت شده اند.

اقای فایق افزوده که برای این جنرال‌ها در وزارت داخله، دفتر نیز در نظر گرفته شده است اگر این افراد حاضر شوند که با وزارت داخله هم‌کاری کنند، برای‌ شان معاش و امکانات نیز در نظر گرفته می‌شود.

به گفته‌ی او، قرار است در روزهای آینده، نشستی با وزیر داخله برگزار شده و «استقامت کاری» جنرالان بازنشسته، مشخص شود.

این اتاق فکر در حالی ایجاد می‌شود که در سه ماه گذشته تاکنون نبرد‌ها بین دوطرف در کشور به شدت افزایش یافته است و نزدیک به صد ولسوالی کشور از سوی طالبان تصرف شده است که در عین حال تلاش‌‌ها برای بازپس‌گیری این ولسوالی‌ها نه تنها از سوی نیروهای امنیتی بل نیروهای خیزش مردمی نیز در آن نقش مهم را داشته اند

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*