خانه / افغانستان / وزارت خارجه و شورای امنیت امریکا خواهان وضع تحریم‌ها بر سفر مقامات ا.ا شده است

وزارت خارجه و شورای امنیت امریکا خواهان وضع تحریم‌ها بر سفر مقامات ا.ا شده است

مجله فارین پالیسی گزارش داده است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا از سوی نهادهای حقوق بشری تحت فشارهای زیاد قرار گرفته تا تحریم ممانعت سفر را برای مقامات حکومت امارت اسلامی دوباره وضع کند.
فارین پالیسی در گزارشی نوشته است که رییس جمهور امریکا در حالی بررسی این روند است.
به گفته این مجله مقامات بلند پایه امریکا به شمول وزارت خارجه و شورای امنیت ملی امریکا به این نظر است که این تحریم‌ها باید دوباره به مقامات امارت اسلامی وضع شود.
این مجله به نقل از مقامات امریکایی نوشته است که سرکوب زنان و دختران، عدم تشکیل دولت فراگیر و نداشتن احترام به زنان و دختران آنان را خسته کرده است تا این تحریم‌ها دوباره وضع کنند.
از سوی دیگر دیدگاه‌های مخالف در میان مقامات امریکایی نیز وجود دارد و می‌گویند که وضع دوباره این تحریم‌ها بر طالبان دروازه مذاکره را برای گفت‌وگو های می‌بندد. به گفته این مقامات امریکایی این امر سبب سرکوب بیشتر زنان و دختران در افغانستان می‌شود.
با این حال تعدادی از دیپلمات‌های ایالات متحده به این باور است که وضع دوباره تحریم‌ها بر سفر طالبان چندان تاثیری نخواهد داشت؛ زیرا به باور آنان چون طالبان در این مدت (یکسال) به هیچ فشاری تن نداده است.
این در حالی است که تحریم‌ها بر سفر مقامات امارت اسلامی در زمان حکومت ترامپ سال ۲۰۱۹برای آغاز گفت‌وگو‌ها میان ایالات متحده و امارت اسلامی برداشته شده بود اما اکنون شماری از نهادهای حقوق بشری بر دولت بایدن فشار می‌آورند تا این تحریم‌ها را دوباره وضع کند.
اخیرا گزارشگر ویژه سازمان ملل در بخش حقوق بشری برای افغانستان در دیدارش از افغانستان گفته که زندگی زیر حاکمیت طالبان دشوار است و حقوق بشری به صراحت مور نقض قرار می‌گیرد نشر این گزارش از سوی حکومت سرپرست افغانستان رد شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*