خانه / افغانستان / وزارت خارجه ا.ا.ا گزارش شورای امنیت را تکذیب کرد

وزارت خارجه ا.ا.ا گزارش شورای امنیت را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه سیزدهمین گزارش شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی امروز دوشنبه (۹جوزا) در رشته توییتی با صدور اعلامیه، این وزارت گزارش شواری امینت را مبنی بر حضور و فعالیت گروه‌های خارجی در افغانستان را با صراحت بی‌اساس خوانده و این گزارش را تکذیب کرده است.
این اعلامیه تصریح کرده است که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی از هرگونه آسیبی به کشورهای منطقه و جهان از افغانستان جلوگیری شده است.
در اعلامیه آمده است که دولت افغانستان در جریان نه ماه گذشته همواره تلاش کرده تا فضای اعتماد را با کشورهای جهان و منطقه ایجاد کند.
اعلامیه خاطر نشان کرده که حکومت امارت اسلامی افغانستان با صراحت یکبار دیگر به تعهدات خویش تاکید کرده و اطمینان داده است که به هیچ کشوری یا کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه دیگر کشور نخواهد داد.
از سوی دیگر در این اعلامیه ذکر شده که حکومت افغانستان خواهان آن است که اطلاعات از منابع ناشناخته دریافت نگردد با این حال از حکومت از شورای امینت سازمان ملل خواسته که به دولت فعلی افغانستان حق مشروع داده شود تا حقایق را با واسطه نماینده‌ی دایمی خویش به شورای امینت و سایر کشورها ارایه کند.
این در حالی است که شواری امنیت سازمان ملل یک گزارش ۲۵ صفحه‌ای را به نشر رسانید که در آن گفته طالبان هنوزم با گروهای تروریستی به شمول القاعده در ارتباط است و روابط خود را حفظ کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*