خانه / افغانستان / وزارت امور خارجه نگرانی امریکا و پاکستان را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه نگرانی امریکا و پاکستان را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه نگرانی برخی کشورها از جمله امریکا و پاکستان را رد کرده و گفته است، که خاک افغانستان علیه هیچ کشور استفاده نخواهد شد.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شنبه (۲ میزان) با نشر اعلامیه در رشته توییتی نگرانی امریکا و پاکستان را که در ۷۷ مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تبدیل شدن افغانستان به مکان امن هراس‌افگنی نگرانی نمودند، اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان وجود ندارد.
اعلامیه در ادامه اظهار داشت، امارت اسلامی بار دیگر این نگرانی را رد می‌کند و موقف خود را برای جامعه جهانی روشن می‌سازد.
در اعلامیه آمده است، که این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که طرف‌های مربوطه تاکنون حاضر نیستند که کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد را که حق قانونی و سیاسی حکومت افغانستان است، بسپارند.
این اعلامیه، نگرانی کشورها را در این خصوص متکی بر اطلاعات و منابع نادرست یاد کرده است.
اعلامیه تاکید کرده است، اگر این حق به دولت افغانستان داده شود فرصتی خواهد بود تا واقعیت های موجود در افغانستان را با منطقه و جهان در میان بگذارد و ممکن جایی هیچ نوع نگرانی باقی نماند.
با این حال اعلامیه تاکید کرده است که جامعه جهانی باید به جای نگرانی‌ها و اتهامات بی مورد، با امارت اسلامی تعامل مثبت داشته باشد. وزارت خارجه در ادامه بیان نمود، در عوض نشر اعلامیه‌ها، نظریات و نگرانی خویش را با حکومت افغانستان رو در رو در میان بگذاریید.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*