خانه / افغانستان / واکنش ها در پی قتل سه خبرنگار زن در ننگرهار
رویداد نیوز
کمره خون آلود خبرنگار

واکنش ها در پی قتل سه خبرنگار زن در ننگرهار

قتل سه خبرنگار زن تلویزیون انعکاس در ولایت ننگرهار واکنش های ، نهادهای دولتی، سفارت‌خانه‌ها، نهادهای ملی و سازمان‌های بین‌المللی را برانگیخته است

ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای  این حمله را شدیدا محکوم کرد و گفت که حملات تروریستی بالای هموطنان بی‌گناه، به ویژه زنان، در تضاد با ارشادات دین مبین اسلام، فرهنگ افغانی و روحیۀ صلح بوده و بحران و جنگ موجود را دشوار و طولانی می‌سازد.


اتحادیه اروپا میگوید که این حملات تنها یک هدف دارد: گسترش ترس و محدود کردن آزادی بیان
در خبرنامه این اتحادیه آمده است: ما انتظار داریم این اعمال ظالمانه به گونه کامل و شفاف بررسی شود و آن‌هایی که مسئول هستند محاکمه شوند.


سفارت امریکا در کابل نیز با بیان اینکه خبرنگاران در سراسر افغانستان با تهدید روبرو هستند، گفت: ما با تحقیقات آشکار و شفاف این قتل‌های بی‌رحمانه باید به مصئونیت از مجازات پایان دهیم
این سفارت نیز با تأکید بر دفاع از آزادی مطبوعات و حفاظت از خبرنگاران، از حکومت افغانستان خواست عاملان این جنایات را محاکمه کند.


سازمان عفو بین الملل نیز در تویتی این حمله را محکوم کرده و خواستار توقف این چنین حملات و پیگیری این قضایا از حکومت افغانستان شد.
استفانو پونتیکوروو نماینده ارشد ملکی ناتو میگوید که صدای زن ها برای اطمینان از صلح پایدار در افغانستان بیش ازهر زمان دیگری مهم است.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در توییتی این حمله را روز وحشتناک دیگری برای رسانه‌ها در افغانستان توصیف کرد.
یوناما با ابراز همدردی خواستار تحقیقات سریع، شفاف و مستقل در مورد این قتل‌های وحشیانه شد
سازمان ملل تأکید کرد: وقت آن است که از خبرنگاران حفاظت کنیم!


سفارت آلمان، بریتانیا و شماری دیگر از ماموریت‌های دیپلماتیک نیز ضمن ابراز همدردی، خواستار حفاظت از اعضای رسانه‌ها و رسیدگی به قضیه‌های خشونت علیه خبرنگاران شد.
کمیته مصئونیت خبرنگاران در اعلامیه‌ای خواستار تحقیق معنی دار و شریک ساختن نتایج آن توسط جکومت شد. این در حالی است که سال ۲۰۲۰ یکی از خونین ترین سال ها برای خبرنگاران افغان گفته شده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*