خانه / افغانستان / واژگون شدن یک قایق پناهجویان در اقیانوس اطلس

واژگون شدن یک قایق پناهجویان در اقیانوس اطلس

در پی واژگون شدن یک قایق حامل پناهجویان در اقیانوس اطلس در نزدیک سواحل سنگال، ۱۷ تن کشته شدند.

بربنیاد گزارش رسانه های سنگال، این اجساد از سوی نیروی دریایی این کشور در دریا کشف شده و احتمالا وقوع طوفان موجب غرق شدن قایق پناهجویان شده است.

طبق یافته های مقامات سنگال، این حادثه در روز دوشنبه جدیدترین مورد از یک رشته قایق‌ها و اجساد است که در امتداد سواحل سنگال کشف می‌شوند.

مسیر مهاجرتی اقیانوس اطلس یکی از مرگبارترین مسیر‌ها در جهان است و به گفته گروه امدادرسانی اسپانیایی «واکینگ بوردر»، نزدیک به ۸۰۰ نفر در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

سنگال شاهد افزایش قایق‌های مهاجر بوده است که مسیر مهاجرت اقیانوس اطلس را به سمت جزایر قناری اسپانیا طی می‌کنند؛ اگرچه این یکی از مرگبارترین مسیر‌ها است، اما حوادث مرگبار از انتخاب این مسیر برای رسیدن به اروپا نکاسته است.

با این حال، بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در سال گذشته، نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در مسیر رسیدن به اروپا در دریا جان خود را از دست دادند.

سازمان ملل از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۰ هزار کشته و مفقودی در دریای مدیترانه مرکزی را ثبت کرده است که آن را به خطرناک‌ترین گذرگاه مهاجران در جهان تبدیل کرده است.

بسیاری از پناهجویان از جمله افغان ها تلاش می کنند از راه های خطرناک خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*