خانه / منطقه و جهان / وال استریت ژورنال: تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان به اوکراین می رود

وال استریت ژورنال: تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان به اوکراین می رود

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اوکراینی و آمریکایی نوشته که تجهیزات آمریکا که قبل از سقوط کابل به افغانستان اختصاص یافته بود، قرار است به اوکراین منتقل شود.

براساس این گزارش، مقامات اوکراینی دولت ایالات متحده را تحت فشار قرار داده تا چرخ بال های از جمله Mi-۱۷ ساخت روسیه و سایر تجهیزات نظامی را که برای نیروهای امنیت ملی افغانستان در نظر گرفته شده بود، منتقل کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، اوکراین همچنین ایالات متحده را برای ارائه سیستم های دفاع هوایی از جمله موشک های زمین به هوا استینگر تحت فشار قرار داده است.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قرار دادن روسیه به عنوان رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، این چرخ‌بال‌ها تحرک بیشتری را برای نیروهای اوکراینی فراهم می‌کند که جبهه بزرگی برای دفاع دارند و هواپیماهای خود را در درگیری‌های سال ۲۰۱۴ از دست داده‌ند. روسیه در این سال کریمه را از اوکراین جدا و به خاکش ضمیمه کرد.

طبق این گزارش ها وال استریت ؤزورنال این چرخ بال ها تحرک بیشتری را برای نیروهای اوکراینی فراهم می کند که جبهه بزرگی برای دفاع دارند و هواپیما های خود

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*