خانه / افغانستان / والی و شهردار پیشین ولایت خوست محاکمه شدند
رویداد نیوز

والی و شهردار پیشین ولایت خوست محاکمه شدند

در خبرنامه‌ای صفحهٔ فیسبوک دادستانی کل آمده است که حکم‌خان حبیبی فرزند ملا‌جان والی پیشین و عبدالبصیر محمدزی فرزند عبدالوکیل شهردار پیشین ولایت خوست، روز گذشته  از سوی محکمهٔ استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مورد محاکمه قرار گرفتند.

دادستانی کشور می‌گوید که والی و شهردار پیشین ولایت خوست به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌یی محاکمه شدند.

بربنیاد صورت دعوای سارنوال مؤظف، مأموران دروازه‌های دخولی و خروجی ولایت خوست از رانندگان وسایط باربری در بدل پارچهٔ محصولی مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ افغانی اخذ و تنها ۵۰۰ افغانی آن را در کندۀ اصلی پارچۀ محصول درج می‌کردند.

آنان اظهار کرده اند که ماهانه مبلغ ۷۰ هزار افغانی را به هدایت مستقیم والی و شهردار ولایت خوست، برای مصارف میلمستون این ولایت به آمر مالی و اداری شهرداری پرداخت می‌کردند.

در خبرنامه آمده است که هیٲت قضایی محکمهٔ استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری، حکم‌خان والی پیشین خوست را به خاطر نبود دلایل لازم براعت داد و برای عبدالبصیر شهردار پیشین این ولایت سه ماه و ۱۳ روز را که در زندان سپری کرده است کافی دانست.

این در حالی است که محکمهٔ ابتدایه رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری حکم‌خان حبیبی را به نسبت عدم دلایل کافی لازم براعت داده بود و عبدالبصیر را به یازده ماه حبس تنفیذی محکوم به مجازات کرده بود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*