خانه / اقتصادی / واردات افغانستان در سال 2019به ۶.۶ میلیارد دالرمیرسد
واردات افغانستان در سال 2019به ۶.۶ میلیارد دالرمیرسد

واردات افغانستان در سال 2019به ۶.۶ میلیارد دالرمیرسد

چهارشنبه، ۵ سنبله ۱۳۹۹:

روند واردات وصادرات از بنادر کشور، به گونه عادی جریان دارد

عبدالکریم ملکیار، سرپرست معینیت صنعت وتجارت وزارت صنعت وتجارت که در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد گفت :اگرچه در در ربع دوم سال مالی روان و درجریان بحران ویروس کرونا، بنادر افغانستان به روی تجارت بسته بود، اما اکنون وضعیت در بنادر کشور به حالت عادی برگشته است.

ملکیار گفت: دوران تجارت در سال ۲۰۱۹ مجموعا به ۷.۶ میلیارد دالر می رسید که از آن جمله ۶.۶ میلیارد آن را واردات و ۹۹۵ میلیون دالر آن را صادرات تشکیل می داد.

او، با تأکید بر آنکه روند واردات وصادرات افغانستان از بحران شیوع ویروس کرونا متاثر گردیده است افزود: در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ مجموع واردات کشور به ۲۶۲۳.۵ میلیون دالر و مجموع صادرات به ۲۳۵.۵ میلیون دالر می رسد.

او گفت مقایسه شش ماه اول ۲۰۲۰ با شش ماه اول سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که واردات افغانستان ۲۳ درصد وصادرات افغانستان حدود ۲۸ درصد کاهش را تجربه نموده است.

ملکیار، با خرسندی از افزایش میزان صادارت از طریق دهلیز های هوایی در هفت ماه اول سال مالی ۱۳۹۹ افزود: ارزش صادرات از طریق دهلیز های هوایی در هفت ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با زمان مشابه آن در سال گذشته، ۱۷ درصد وحجم صادرات ۲۹ درصد افزایش یافته است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*