خانه / افغانستان / هیاتی از سوی شورای امنیت ملی برای بررسی کشته شدن یک عضو شورای ولایتی غور اعزام می‌شود

هیاتی از سوی شورای امنیت ملی برای بررسی کشته شدن یک عضو شورای ولایتی غور اعزام می‌شود

دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که هیاتی را برای بررسی چگونه‌گی کشته‌شدن عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور و یک سرباز امنیت ملی به شهر فیروز کوه اعزام می‌کند.

بر بنیاد خبرنامه شورای امنیت ملی که پنج‌شنبه‌شب، (۲۵جدی)  نشر شد، این هیات براساس فرمان ریاست جمهوری ایجاد شده است و ریاست آن را محمدحمید طهماسی، سرمفتش نظامی دفتر شورای امنیت ملی در امور سرقوماندانی اعلی قوای مسلح، بر عهده دارد.

شورای امنیت ملی از مردم غور خواسته است که با حفظ  خونسردی، در بررسی این رویداد با هیأت اعزامی همکاری کنند..

ریاست عمومی امنیت روزگذشته اعلام کرد که نیروهای ویژه این ریاست در تلاش بازداشت عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور و عامل عبدالرحمان عطشان، معاون شورای ولایتی این ولایت و عادل ایماق، مدیر مسوول رادیو صدای غور بودند، اما او به درگیری با این نیروها پرداخت و کشته شد

این ریاست عزت‌الله بیک را متهم کرده است که در انجام ترورهای هدف‌مند در غور دست داشته است. این عضو مقتول شورای ولایتی غور متهم شده است که گروه‌های تروریستی و طالبان را تجهیز و تمویل می‌کرده است و سلاح‌های پیش‌رفته مانند «بزبزک» را انتقال می‌داده است.

ریاست عمومی امنیت ملی رابطه عزت‌الله بیک را با هسته‌های ترور و طالبان نزدیک توصیف کرده و گفته است که او دستور ترور معاون شورای ولایتی، بسم‌الله عادل و وکیل رضا عضو دیگر شورای ولایتی را داده بود که توسط نزدیکانش و طالبان اجرا شده است. عادل ایماق، مدیر مسوول رادیو صدای غور در دوازدهم جدی در یک حمله مسلحانه کشته شد. عبدالرحمن عطشان، معاون شوایی ولایتی غور پیش‌تر از او در اثر انفجار ماین مقناطیسی کشته شده بود

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*