خانه / منطقه وجهان / هشدار فرانسه به ایران در مورد حمایت از روسیه در جنگ اوکراین

هشدار فرانسه به ایران در مورد حمایت از روسیه در جنگ اوکراین

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، روز دوشنبه (هشتم اسد) از مسعود پزشکیان، رییس جمهور جدید ایران، خواست که از تهاجم نظامی روسیه بر ضد اوکراین حمایت نکند.

بر اساس گزارش صدای امریکا، دفتر رییس جمهور فرانسه گفته است که مکرون به پزشکیان همچنین گفته است که ”همه اقدامات باید روی دست گرفته شود” تا از تشدید جنگ میان اسراییل و حزب‌الله لبنان جلوگیری شود.

تنش میان اسراییل و حزب‌الله لبنان پس از آن تشدید یافت که حمله‌ای راکتی روز شنبه بر یک میدان فوتبال در ساحهٔ مجدال شمس واقع در بلند‌های گولان سبب کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان دروزی شد.

اسراییل حزب‌الله لبنان را که از حمایت تهران برخوردار است، مسوول این حمله قلمداد کرده، اما این گروه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

رییس جمهور مکرون از ایران همچنین خواسته تا خواهان خویشتن‌داری شود و تاکید کرد که یک جنگ تازه ”پیامد‌های ویرانگر را به منطقه” خواهد آورد، منطقه‌ای که از قبل به دلیل جنگ میان اسراییل و گروه حماس در نواره غزه در معرض خطر قرار گرفته است.

رییس جمهور فرانسه افزود که رهایی شهروندان فرانسوی ”یک امر اجتناب ناپذیر و پیش شرط ” برای بهبود روابط میان پاریس و تهران است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*