خانه / منطقه و جهان / هشدار رجب طیب اردوغان به یونان
خبرگزاری رویداد:هشدار رجب طیب اردوغان به یونان

هشدار رجب طیب اردوغان به یونان

دوشنبه27اسد1399:

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه هشدار داد که اگر کشتی های اکتشافی گاز ترکیه در شرق مدیترانه هدف حمله قرار بگیرند، یونانی ها بهای گزالی خواهد پرداخت.

تنش میان ترکیه ویونان بر سر مالکیت منابع انرژی در دریای مدیترانه دوباره شدت گرفته است.

رئیس جمهور ترکیه روز گذشته به یونان در مورد افزایش تنش‌ها در شرق میانه هشدار داد. اظهارات اردوغان پس از آن صورت می‌گیرد که کشتی اکتشاف گاز «عروج ریس» ترکیه این هفته فعالیت‌های خود در شرق مدیترانه را از سر گرفت.

اردوغان به اعضای حزب حاکم «عدالت و توسعه» در انقره گفت: «ما به یونان گفته ایم که اگر به کشتی “عروج ریس” ما حمله کنید، بهای گزافی را خواهید پرداخت. و آن‌ها نخستین پاسخ خود را امروز گرفتند.» او جزئیات نداد که منظورش از «نخستین پاسخ» چیست.

ترکیه هفته گذشته  این کشتی را برای اکتشاف گاز به نزدیکی ساحل جزیره کاستیلوریزوی یونان فرستاد و چندین کشتی نیروی دریایی این کشتی اکتشافی را همراهی می‌کردند. یونان در پاسخ به این اقدام ترکیه کشتی‌های نظامی خود را به منطقه فرستاد تا وضعیت را زیر نظارت داشته باشند.

اردوغان زمانی این اظهارات را بیان می‌دارد که گزارش‌های تایید نشده رسانه‌های یونان از حمله یک کشتی یونانی به یک کشتی ترکی حکایت دارند. اما وزارت دفاع یونان حمله به کشتی ترکیه را رد کرده و گفته است که هیچ حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*