خانه / افغانستان / هشدار حکومت بر امریکا: حریم هوایی افغانستان را دیگر نقض نکنید

هشدار حکومت بر امریکا: حریم هوایی افغانستان را دیگر نقض نکنید

وزارت امور خارجه در برنامه حساب‌دهی حکومت بر ملت در مورد نقض حریم هوایی کشور از سوی امریکا گفته است که ایالات متحده نباید دیگر حریم هوایی افغانستان را نقض کنند، که این کار خلاف توافق‌نامه دوحه و قوانین بین‌المللی است‌.
امیرخان متقی، وزیر امور خارجه کشور امروز چهارشنبه (۱۶ سنبله) در کنفرانس خبری با ارایه گزارش، از امریکا خواسته که به توافق‌نامه دوحه پایبند بماند و حریم هوایی افغانستان را دیگر نقض نکند.
به گفته وی، امریکا حق ندارد به فراز افغانستان پرواز داشته باشد. وی در ادامه از تمامی جهان خواست تا سفارت‌خانه هایشان را در کابل بازگشایی کنند.
به گفته وی امارت اسلامی سفارت های خود را در بسیاری از کشور های خارجی فعال نگه داشته و دیپلمات های جدید را به شماری از کشور اعزام کرده است.
متقی بیان کرد، که با آمدن امارت اسلامی و تلاش وزارت امور خارجه میوه‌های خشک و تازه افغانستان هوایی و زمینی به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
به گفته وی، به سرمایه گذاران نیز در افغانستان فرصت زیادی مساعد گردیده تا با خیال راحت در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
با این حال معین اداری این وزارت در جریان این کنفرانس تصریح کرد، که این وزارت طی یک سال اخیر توانسته است یک میلیارد عواید را از سفارتخانه ها و قونسلگری های داخل و خارج از کشور به بودیجه کشور انتقال دهد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*