خانه / اقتصادی / نمایشگاه بزرگ زراعتی درننگرهار افتتاح شد
نمایشگاه زراعتی در ننگرهار

نمایشگاه بزرگ زراعتی درننگرهار افتتاح شد

۶ دلو ۱۳۹۹

داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری که در سفری به ولایت ننگرهار به سر می‌برد، بزرگ‌ترین نمایشگاه زراعتی این ولایت را افتتاح کرد.

این نمایشگاه برای دو روز در باغ سراج‌العمارات در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار برگزار شده است. در این نمایشگاه، محصولات زراعتی و حیوانی از قبیل میوه‌جات تازه، سبزیجات‌، غله‌جات، لبنیات و ماشین‌آلات زراعتی در ۱۷۴ غرفه به نمایش گذاشته است.

وزیر زراعت در این مراسم گفت که این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی و بازاریابی محصولات زراعتی است. آقای احدی از شهروندان ننگرهار خواست تا از این نمایشگاه دیدن نمایند. او تاکید کرد که ولایت ننگرهار ظرفیت فوق‌العاده‌ی در سکتور زراعت و تولیدات دارد و یک ولایت تجارتی است.

وزیر زراعت هم‌چنین افزود که این وزارت در کنار افزایش تولیدات، در زمینه‌های پروسس، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات زراعتی نیز تلاش می‌‌کند.

داکتر انوارالحق احدی گفت که امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه‌های زراعتی در اکثر ولایات لغو شد، اما وزارت زراعت در نظر دارد که در سال مالی ۱۴۰۰، در هفت زون برگزار کند. او تاکید کرد که نمایشگاه‌های زراعتی در بهار آینده در اکثر ولایات برگزار خواهد شد.

وزیر زراعت می‌گوید که در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز تلاش می‌شود تا برای معرفی محصولات زراعتی و تولیدات شرکت‌های داخلی زمینه فراهم گردد. او ابراز داشت که در کنار افزایش تولید، بازاریابی و پروسس از اولویت‌های اساسی وزارت زراعت است.

والی ننگرهار نیز از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و از تمامی شهروندان این ولایت خواست تا از این نمایشگاه دیدن کنند. او تاکید کرد که ننگرهار ظرفیت خاصی برای تولیدات زراعتی دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*