خانه / افغانستان / نعیم وردک: توافق‌نامه دوحه جنگ بیست ساله را خاتمه داد

نعیم وردک: توافق‌نامه دوحه جنگ بیست ساله را خاتمه داد

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است، که امضا توافق‌نامه دوحه اشغال بیست ساله را خاتمه داد.
سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر امروز سه‌شنبه (۱۰حوت) به مناسبت دو ساله شدن توافق‌نامه دوحه میان طالبان و امریکا در رشته توییتی نگاشته است، که در نتیجه‌ی این توافق‌نامه اشغال بیست ساله خاتمه یافت، آتش جنگ ۴۳ ساله خاموش شد، جزایر قدرت و ملوک طوایفی از بین رفت، یک نظام اسلامی مرکزی قوی و مستقل برقرار شد و امنیت سرتاسری تامین شد.
نعیم وردګ افزوده است؛ که هنوز راه سختی برای تقویت بخشیدن به نظام در پیشرو است.
از سوی دیگر ملا خیر الله خیرخواه، سرپرست وزیر اطلاعات و فرهنگ در یک پیام ویدیویی گفته است. توافق نامه دوحه یک دست آورد و یک پیروزی برای مردم افغانستان است.
در عین حال؛ سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتقاد از اجرایی نشدن بخشی این توافق نامه از سوی امریکا می‌گوید، که به رسمیت نه شناختن دولت افغانستان از سوی امریکا مغایر این توافق‌نامه است.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن بخش‌های از این توافق‌نامه توسط امریکا گفته است، که برخی از بخشی‌های توافق‌نامه مانند حذف نام برخی رهبران امارت اسلامی از لیست سیاه نیز اجرایی نشده است .
این درحالی است که توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان که به تاریخ ۲۹ فبروری سال ۲۰۲۰ که برابر به (۱۰ حوت) می‌شود در قطر به امضا رسید.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*