خانه / افغانستان / مولوی عبدالکبیر: نسبت به گذشته اکنون حقوق‌بشر بهتر تامین می‌شود

مولوی عبدالکبیر: نسبت به گذشته اکنون حقوق‌بشر بهتر تامین می‌شود

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان و هیات همراه‌اش روی وضعیت جاری در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی دیروز سه‌شنبه (۲۷ثور) در رشته توییتی نوشته است، که ریچارد بنت در ابتدای این دیدار در مورد اهداف ماموریت، لایحه کاری و سفرش به عبدالکبیر معلومات ارایه کرد.
سمنگانی علاوه کرده، آقای بنت در این دیدار تاکید کرد که نمی‌خواهد به گزارشات و آوازه‌های رسانه‌ها در مورد افغانستان تکیه نماید. به گفته وی بنت خواهان بررسی وضعیت حقوق بشری در افغانستان شده است.
بنت همچنان تصریح کرد که گزارشات در مورد حقوق‌بشر در افغانستان را بررسی قرار داده تا گزارشی بر اساس حقایق را بر سازمان ملل متحد ارایه کند.
سمنگانی بیان کرد که بنت از عبدالکبیر در مورد نقش زنان در حکومت، تعلیم و کار زنان، حجاب زنان، آزادی مطبوعات، وضعیت زندانیان، تشکیل حکومت گسترده، وضعیت جامعه مدنی، وضعیت صحی و اقتصادی افغان‌ها معلومات خواست.
با این حال معاون سخنگوی امارت اسلامی در ادامه اضافه نمود که عبدالکبیر ضمنی ارایه معلومات همه‌جانبه تاکید کرد که افغانستان عضو دیرینه ملل‌متحد است و به تمامی توافق‌نامه‌های این سازمان که تضاد با اسلام نباشد، متعهد می‌باشد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا مدعی شد که برخی از رسانه‌ها گزارشات نادرست را در مورد افغانستان به نشر می‌رسانند که اذهان مردم را تخریب می‌کند. به گفته عبدالکبیر اکنون نسبت به گذشته حقوق بشر بهتر تامین می‌گردد. وی علاوه کرد امنیت سرتاسری در کشور وجود دارد به شمول سیک‌ها و هندوها، مرد و زن افغان نیز از این نعمت مستفید شده می‌توانند.
از سوی دیگر معاون سیاسی ریاست الوزرا حجاب را ارزش‌های فرهنگی و دینی عنوان کرده و گفته است که هر زن افغان خود را با حجاب آرام حساس می‌کند.
در همین حال عبدالکبیر می‌گوید که در حکومت تمامی افغان‌ها نمایندگان خود را می‌بینند. به گفته وی تمامی افراد مربوط به حکومت قبلی عفو شده و کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان کارش را آغاز کرده و برای شخصیت‌های افغان زندگی آبرومند و شرایط برگشت آن‌ها را فراهم می‌سازد.
در این دیدار عبدالکبیر تمامی گزارشات مبنی بر قتل‌های انتقامی و رویه ناردست با زندانیان را رد کرد. معاون سیاسی ریاست الوزرا به ریچارد بنت گفت که زندانیان و هر بخش افغانستان را می‌تواند مشاهده کند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*