خانه / افغانستان / ملاهیبت‌الله از تمامی کشورهای جهان خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند

ملاهیبت‌الله از تمامی کشورهای جهان خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند

ملا هیبت‌الله، رهبر امارت اسلامی در یک پیام نوشتاری با فرارسیدن عید سعید اضحی گفته است که عید سعید قربان در حالی تجلیل می‌شود که کشور به گونه‌ی کامل آزاد شده و تمام ملت در فضای امن، آرامش و اخوت زندگی می‌کنند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی امروز چهارشنبه (۱۵سرطان) در رشته توییتی پیام ملا هیبت الله را در خصوص فرارسیدن عید سعید قربان نشر کرده که در آن رهبر امارت اسلامی با اشاره به پیشرفت و رفاه در کشور از سایر کشورها خواسته تا در امور داخلی افغانستان مداخله ننمایند.
ملا هیبت الله به کشورهای همسایه و جهان اطمینان داد که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک افغانستان تهدیدی متوجه دیگر کشورها شود. وی از سایر کشورها خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.
رهبر امارت اسلامی به شمول امریکا از تمامی جهان در چوکات تعامل، تعهدات متقابل مناسبات دیپلماتیک، اقتصادی، سیاسی خواستار روابط حسنه شد و این روابط را در تمامی جهت‌ها گام نیک دانست.
با این حال ملا هیبت الله یک بار دیگر تصریح کرد که افغانستان خانه‌ی مشترک همه‌ی افغان‌ها است. وی افزود که با بلند کردن صدا به تمامی جهت‌ها مشخص می‌سازیم که امارت اسلامی با هیچ کسی دشمنی ذاتی نمی‌خواهد به گفته وی بلکه آغوش ما بر روی تمامی افراد باز است. او بیان کرد دشمنی و دوستی مبتنی بر اصول اسلامی است.
رهبر امارت اسلامی با اشاره به برگشت شخصیت ها به کشور به کمیسیون تماس دستور داد که به آن عده از افغان‌های که به کشور بر می‌گردد تمامی تعهدات را به آنان انجام دهند و به مال، عزت و سر آنان کسی آسیب نرسانند.
وی خطاب به کسانی‌ که مخالف این نظام است گفت آنان که در تلاش مخالفت با امارت اسلامی است و شکار دسایس داخلی و خارجی می‌شوند، باید از تجریه های تلخ گذشته بیاموزند. وی افزود که ترویج فتنه، فساد و تلاش برای جنگ و ناامنی بر سود هیچ کشور نیست. وی از آنان خواست بهتر است به کشور برگردید تا زیر چتر حاکمیت امارت اسلامی زندگی آرام داشته باشید.
این در حالی است که با تلاش کمیسیون تماس شماری زیادی از شخصیت ها در حالی برگشت به کشور است و این کمیسیون از تمامی شخصیت های که به خارج از کشور پناهنده شده، می خواهد به کشور برگرده و به مردم خود خدمت کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*