خانه / افغانستان / مقام ارشد ا.ا به تلگراف دلیل برکناری نورالله منیر را طرفداری از آموزش دختران گفته است

مقام ارشد ا.ا به تلگراف دلیل برکناری نورالله منیر را طرفداری از آموزش دختران گفته است

روزنامه تلگراف انگلیس به نقل از مقامات حکومت سرپرست افغانستان گزارش داده است که وزیر پیشین معارف طالبان به دلیل این که طرفدار آموزش دختران در افغانستان بود، برکنار شده است.
روزنامه تلگراف دیروز چهارشنبه (۳۰ سنبله) به نقل از مقامات ارشد حکومت سرپرست افغانستان در گزارش نگاشته است که نورالله منیر، وزیر پیشین معارف که طرفدار آموزش و تحصیل دختران بود، از کارش برکنار شده است.
این روزنامه در ادامه افزوده است، مولوی حبیب الله آغا، وزیر جدید معارف یکی از افراد نزدیک ملا هیبت الله، رهبر طالبان است.
با این حال یکی از مقامات ارشد امارت اسلامی با آن که نخواسته نامش ذکر شود به تلگراف گفته است، که ملا هیبت الله آخند فردی را به سمت سرپرست وزارت معارف گماشته است که افراد نزدیک طالبان است .
به گفته این روزنامه، وزیر جدید معارف سخت مخالف آموزش دختران در افغانستان است.
تلگراف در ادامه به نقل از یک مقام ارشد امارت اسلامی تصریح کرده است، که وزیر پیشین طالبان فردی بود که در ماه حمل سال جاری پیشنهاد بازگشایی مکاتب دخترانه را مستقیما بر رهبر طالبان ارایه کرد. به گفته این روزنامه، وی مدت سه یوم صبر نمود اما پیشنهادش از سوی رهبر طالبان رد شد که مایه ناامیدی وی گردید.
این در حالی است که اخیراً رهبر امارت اسلامی در تعیینات تازه نور الله منیر را برکنار و در عوض مولوی حبیب الله آغا را وزیر جدید معارف‌ گماشته است.
دختران در افغانستان بیش از یک سال می‌شود که اجازه‌ی رفتن به مکتب را دریافتند نکردند. دبیر کل سازمان ملل بار دیگر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان تاکید کرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*