خانه / منطقه و جهان / معاون تحریک لبیک پاکستان توسط پولیس این کشور دستگیر شد

معاون تحریک لبیک پاکستان توسط پولیس این کشور دستگیر شد

پولیس پاکستان روز دوشنبه (هشتم اسد) یکی از رهبران یک حزب اسلامگرای راست افراطی را به اتهام دستور ترور قاضی القضات آن کشور دستگیر کرد؛ این رهبر مذهبی قاضی‌ القضات پاکستان را به حمایت از اقلیت مذهبی احمدیه متهم کرده است.

بر اساس گزارش ها، شکایت رسمی پولیس حاکی از آن است که ظاهرالحسن شاه، معاون تحریک لبیک پاکستان، بر اساس قانون ضد تروزیزم،‌ در پنجاب، پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان، بازداشت شده است.

این دستگیری یک روز پس از آن صورت گرفت که شاه در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شد، خطاب به حامیان تحریک لبیک پاکستان می‌گوید که او شخصاََ ۱۰۰ میلیون روپیه پاکستانی که معادل ۳۶ هزار دالر امریکایی می‌شود، به هر کسی پاداش خواهد داد که سر فایز عیسی، قاضی القضات آن کشور، را ببرد.

شاه این اظهارات را در شهر لاهور، پایتخت ایالت پنجاب، بیان کرد و عملکرد قاضی‌ القضات ۶۵ ساله آن کشور را ”بی حرمتی به قانون آن کشور” خواند.

گفته می شود، این مظاهرات بخشی از یک سلسله گردهمایی‌هایی بود که تحریک لبیک پاکستان در روز‌های اخیر در سراسر پاکستان راه‌ اندازی کرده است. این تحریک، قاضی القضات پاکستان را به دلیلی محکوم کرده که نامبرده به یک عضو اقلیب مذهبی احمدیه که متهم به نشر مطالب ضد اسلامی در رسانه‌های اجتماعی است، وثیقه اعطا کرده است.

بر اساس گزارش صدای امریکا، چند ساعت قبل از دستگیری ظاهرالحسن شاه، معاون تحریک لبیک پاکستان، وزیر دفاع فدرال پاکستان به خبرنگاران در اسلام‌آباد، پایتخت آن کشور، گفت که حکومت با کسانی که ادعاهای نادرست بر ضد قاضی القضات می‌کنند و به نام دین اسلام تهدید به مرگ می کنند، با جدیت برخورد خواهد کرد.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*