خانه / افغانستان / مسدود سازی گوشی های مفقود شده از سوی اداره اترا

مسدود سازی گوشی های مفقود شده از سوی اداره اترا

اداره تنظیم خدمات مخابراتی یا اترا می‌گوید که به تازگی کار شیوه‌ای را تصویب کرده که بر بنیاد آن، گوشی های مفقود شده پس از اطلاع صاحب گوشی، از سوی این اداره غیر فعال خواهد شد.

این اداره با نشر خبرنامه‌ای روز گذشته(پنج‌شنبه ۱۵ عقرب) گفته است که این کار شیوه از سوی نظارت و کنترل اداره اترا به اداره های حراست از قانون و شرکت های مخابراتی اعلان شده است.

بر اساس این کار شیوه، هرگاه گوشی فرد مفقود می‌شود، می‌تواند به شماره رایگان ۹۹۹ تماس گرفته و کود IMEI گوشی خود را ذکر کنند تا گوشی مورد نظر از کار بی‌افتد.

این اداره نیز از شهروندان کشور می‌خواهد که در زمان خرید گوشی های باید اسناد قانونی و IMEI نمبر را با خود داشته باشند و درصورت مفقود شدن گوشی می‌تواند به این اداره ها مراجعه کنند.

درین خبرنامه نیز آمده که اگر فرد که نمبر IMEI گوشی خود را باخود ندارد این اداره می‌تواند از طریق سیم‌کارت ها، گوشی مفقود شده را از فعالیت بیندازد.

این اداره هم‌چنان شیوه دیگر را نیز معرفی کرده که تمامی شرکت های مخابراتی مکلف اند در صورت مفقود شدند می‌توانند با ارسال پیام به گوشی دزدی شده هشدار بفرستد که باید گوشی را به صاحب آن برگرداند در غیر آن گوشی از فعالیت باز خواهد ماند.

این تصمیم در حالی هم‌گانی شده که سرقت و دزدی گوشی های همراه در کشور به اوج خود رسیده و در موارد شماری زیادی نیز جان های شان را از دست داده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*