خانه / افغانستان / مجاهد: عاملان حملات کابل، بامیان و غور کشته یا بازداشت شدند

مجاهد: عاملان حملات کابل، بامیان و غور کشته یا بازداشت شدند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا، اعلام کرده است که نیروهای ویژه ا.ا در یک عملیات در ولایت غور، عاملان حملات تروریستی کابل، بامیان و غور را از بین برده‌اند.

او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که روز یک‌شنبه، ۲۹ میزان، گروهی از افراد وابسته به داعش در منطقه مارکو از ناحیه مرکزی ولایت غور توسط نیروهای ویژه ا.ا از میان برداشته شده‌اند.

مجاهد افزوده است که این افراد در چندین حمله تروریستی در کابل، بامیان و غور نقش داشتند که منجر به کشته‌شدن بیش از بیست نفر شده است.

به گفته مجاهد، در این عملیات تعدادی از اعضای گروه داعش بازداشت و به جرایم خود اعتراف کرده‌اند. او افزوده که در این عملیات رهبر این گروه به همراه یکی دیگر از اعضای کلیدی آنان نیز کشته شده است.

سخنگوی ا.ا تاکید کرده که این گروه تحت رهبری مستقیم مراکز داعش در بلوچستان فعالیت می‌کرده و تمام حملات خود را به هدایت شاخه خراسان داعش انجام می‌دادند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا، پیش از این در ۹ میزان سال جاری نیز اعلام کرده بود که عاملان حملات اخیر بر «کارمندان ریاست عمومی تعقیب و نظارت بر فرامین و احکام» در کابل و «گردشگران خارجی» در ولایت بامیان، بازداشت شده‌اند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*