خانه / افغانستان / مجاهد: بحث روی موضوعات کوچک داخلی افغانستان  نشست ملل متحد را منحرف کرد

مجاهد: بحث روی موضوعات کوچک داخلی افغانستان  نشست ملل متحد را منحرف کرد

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی ا.ا در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ی افغانستان گفته است که بحث‌ها در این نشست با بزرگ‌کردن دو موضوع «کوچک و داخلی» منحرف شدند.

مجاهد امروز (چهارشنبه، ۵ میزان) در پیامی در ایکس نوشته است که در شورای امنیت به امنیت «سرتاسری در افغانستان، عفو عمومی، صلح و ثبات، پیشرفت اقتصادی، تشکیل‌شدن قوای امنیتی‌ و تهیه‌شدن بودجه از عواید داخلی» اهمیت داده نشده است.

مجاهد همچنین گفته است: لازم بود که در پایان این نشست لیست سیاه، رفع تحریم‌ها، آزادسازی پول‌های مسدود شده افغانستان و در نهایت به رسمیت شناختن ا.ا افغانستان و واگذاری کرسی افغانستان به افغان‌ها مطرح می‌شد و یا راه حل براییش پیدا می شد.

مجاهد در ادامه مدعی شده است که مردم افغانستان به نظام ا.ا.ا و رهبران این گروه اعتماد دارند و به گونۀ “قاطع” از آنان حمایت می‌کنند.

قابل ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز (سه‌شنبه، ۴ میزان) درباره‌ی وضعیت افغانستان نشست ویژه‌ی را برگزار کرده بود.

روزا اوتنبایووا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در این نشست در مورد افغانستان گفت که اختلاف نظر گسترده با حکومت سرپرست هنوز هم پابرجا بوده و تعامل با ا.ا مسیر مثبت را طی نمی‌کند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*