خانه / افغانستان / مجاهد: اگر مذاکرات با تی‌تی‌پی ناکام شود، خاک افغانستان علیه هیچ طرفی استفاده نخواهد شد

مجاهد: اگر مذاکرات با تی‌تی‌پی ناکام شود، خاک افغانستان علیه هیچ طرفی استفاده نخواهد شد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به برخی سوالات خبرنگاران پاکستانی که بر مذاکرات بین حکومت پاکستان و تحریک ط.ا.لبان پاکستان متمرکز بود، پاسخ ارایه کرد.
ذبیح الله مجاهد در پاسخ به این سؤالات، تایید کرد که مذاکرات بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی با میانجیگری طالبان افغانستان پیشرفت‌هایی چشم‌گیری داشته و این امر سبب شده تا بین دو طرف آتش‌بس برای مدت نامعلوم نیز صورت گرفته است.
مجاهد گفت؛ که امارت‌اسلامی در گفت‌‌وگو های دو طرف میانجیگری مهمی را می‌کند و هدف از میانجیگری این است که دو طرف به صلح و ثبات دایمی نایل گردد.
مجاهد در پاسخ به سوالات خبرنگاران پاکستانی اضافه نمود که جنگ جدا از آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود که به خارجی‌ها نیز فرصت مداخله را دهد. وی بر ادامه گفت‌وگو های روند صلح تاکید کرده است و گفته که دوام این روند به نفع دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان است.
ذبیح الله مجاهد در پاسخ به سوال که اگر در آینده مذاکراتی بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان ناکام شود، حکومت امارت اسلامی چه می‌تواند کرد؟ افزود، در این صورت حکومت سرپرست افغانستان اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه یکدیگر استفاده کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*