خانه / افغانستان / مجاهد: افغان‌های ساکن در ایران را مورد آزار و اذیت قرار ندهید

مجاهد: افغان‌های ساکن در ایران را مورد آزار و اذیت قرار ندهید

پس از آن که ایران شماری زیادی از پناهجویان افغان را از این کشور اخراج کرد، و وزارت مهاجرین و دعوت کننده‌گان کشور نیز اعلام کرد که در جریان دو روز گذشته ۷۵۰۰ پناهجو افغان دوباره به افغانستان برگشته است.
سخنگوی امارت اسلامی از دولت ایران خواسته است که مهاجرین افغان ساکن در آن کشور را آزار و اذیت نکنید. او گفته است حکومت افغانستان این موضوع مهاجرین افغان را از طریق کانال‌های دیپلماتیک با مقام‌های ایرانی در میان گذاشته است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در تازه ترین گفت‌وگو‌ اش با بی‌بی‌سی از دولت ایران خواسته است که مهاجرین افغان ساکن در آن کشور را آزار و اذیت نکنند. او گفته است که به ما گزارش‌های رسیده است که افغان‌های ساکن در آن کشور با برخورد نادرست مواجه است.
مجاهد از دولت ایران خواست بگذارید که افغان‌ها به خواست خود شان به افغانستان برگردند.
این در حالی است که وزارت مهاجرین و دعوت کننده‌گان کشور اعلام کرد از میان افغان‌های که دوباره به کشور برگشتند تنها دو فامیل به گونه‌ی داوطلب و دیگران از آن کشور اخراج شده اند.
این وزارت گفته است که افغان‌ها به دلیل دریافت کار به آن کشور می‌روند. گفتنی است که وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که حدود پنج میلیون تن از شهروندان افغانستان، پس از تسلط طالبان به ایران آمده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*