خانه / ورزش / ماموریتی سرنوشت‌ساز در انتظار تیم ملی فوتسال

ماموریتی سرنوشت‌ساز در انتظار تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال افغانستان در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴، به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و این دیدار با نتیجه دو بر یک به نفع آرژانتین به پایان رسید.

در این بازی که شب گذشته (چهارشنبه، ۲۸ سنبله) در کشور ازبکستان برگزار شد، تیم ملی افغانستان عملکرد قابل قبولی داشت و موفق به زدن یک گل در دقایق پایانی شد. اما تلاش‌های این تیم برای جبران نتیجه کافی نبود و دفاع مستحکم آرژانتینی‌ها مانع از دستیابی به گل تساوی شد.

با این پیروزی، تیم آرژانتین شش امتیازی شد و صعود خود را به دور بعد قطعی کرد. تیم ملی افغانستان با سه امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی باقی ماند. همچنین، با توجه به پیروزی اوکراین مقابل آنگولا، این تیم نیز به سه امتیاز رسید، اما تفاضل گل بهتر افغانستان باعث شد تا این تیم در رده دوم جدول باقی بماند.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان، پس از بازی با آرژانتین گفت: «دیدار با آرژانتین برای تیم افغانستان یک بازی بی‌نظیر بود. من قول داده بودم که مردم یک بازی زیبا ببینند که امروز این اتفاق افتاد. نمایش تیم ما بسیار خوب بود. من به تیم افغانستان نمره ۲۰ می‌دهم.»

بازی آخر افغانستان در مرحله گروهی مقابل اوکراین روز شنبه، ۳۱ سنبله، ساعت ۰۷:۳۰ برگزار می‌شود. تیم ملی افغانستان با یک مساوی نیز می‌تواند به دور بعد راه یابد و سرمبی این تیم نیز گفته است که بازیکنانش با تمام توان تلاش خواهند کرد تا بهترین نمایش را در میدان داشته باشند. هواداران و کارشناسان نیز به این بازی چشم دوخته‌اند و امیدوارند تیم ملی فوتسال افغانستان از فرصت پیش‌رو بهره‌برداری کند و به مرحله بعدی صعود کند.

با این حال، تیم ملی فوتسال افغانستان در صعود به‌عنوان تیم سوم گره نیز شانس بالایی دارد. چهار تیم برتر از میان تیم‌های سوم گروه‌ها نیز می‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. این تیم‌ها بر اساس معیارهایی مانند امتیازات کسب شده، تفاضل گل، تعداد گل‌های زده، و رکورد بازی جوانمردانه تعیین می‌شوند. در صورت برابری شرایط، قرعه‌کشی توسط فیفا سرنوشت تیم‌ها را مشخص خواهد کرد.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*