خانه / افغانستان / فیلیپین به طور موقت میزبان متقاضیان ویزه SIV شهروندان افغان می‌باشد
اس آی وی

فیلیپین به طور موقت میزبان متقاضیان ویزه SIV شهروندان افغان می‌باشد

ایالات متحده و فیلیپین روز دوشنبه، ۲۹ اسد‌ به توافقی دست یافتند که بر اساس آن،‌ به شمار محدودی از شهروند افغان اجازه اقامت موقت در فیلیپین را می‌دهد تا روند دریافت ویزه مهاجرت خاص ایالات متحده (SIV) آنان طی مراحل و در نهایت در امریکا مسکن گزین شوند.

براساس گزارش صدای امریکا، وزارت خارجه ایالات متحده گفته است که حکومت امریکا در طول اقامت‌ موقت متقاضیان ویزه خاص مهاجرت در فلیپین، خدمات ضروری از جمله غذا، مسکن، امنیت، مواظبت‌های طبی و حمل آنان فراهم خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا ضمن قدردانی از حکومت فلیپین، گفته است که این توافق بر تعهد هر دو کشور برای کمک به متحدان افغان‌شان تاکید می‌کند.

اما در این اعلامیه مشخص نشده است که به چه تعداد متقاضیان ویزه‌ مهاجرت خاص،‌ اقامت موقت در فلیپین داده می‌شود و از کجا به آن کشور منتقل خواهند شدند.

بر اساس آمار رسمی حکومت ایالات متحده، نزدیک به ۲۶ هزارو ۵۰۰ ویزه خاص مهاجرت در سال ۲۰۲۳ به افغان‌ها صادر شده؛ این رقم ۱۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

گفته شده است، با‌ آنکه اداره‌ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، از برنامه ویزه خاص مهاجرت حمایت کرده است،‌ طرح بودجه‌ای که از سوی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا تصویب شده، این برنامه را که در ۳۱ دسمبر ۲۰۲۴ پایان می‌یابد، تمدید نکرده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*