خانه / افغانستان / فعالیت تمامی صرافان در سراسر کشور متوقف شد

فعالیت تمامی صرافان در سراسر کشور متوقف شد

اتحادیه ملی صرافان و شرکت‌های ارایه خدمات پولی افغانستان در سرای شهزاده با انتشار اعلامیه مبنی بر مخالف گرفتن جواز تازه از سوی بانک مرکزی، برای صدور جواز صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات پولی دست به اعتصاب کاری زدند.
اتحادیه ملی صرافان دیروز شنبه (۲۴ثور) با نشر اعلامیه گفته است که در چنین شرایط اساس گرفتن جواز تازه از سوی حکومت از توان این صرافان بالا است. همچنین صرافان طرح تازه جواز را قانون غربی می‌داند و می‌گویند این قانون توسط افراد و اشخاص عقده‌یی مامورین رژيم قبلی بالای صرافان تطبیق می‌گردد.
آن‌ها این قانون جدید را نمی‌پذیرد و می‌گویند این قانون مورد تایید تمام صرافان افغانستان نیست.
اتحادیه ملی صرافان افغانستان در این اعلامیه بیان کرده است که مشکلات را به مقامات امارت اسلامی عرض کرده است اما متاسفانه راه حل برای مشکلات صرافان پیدا نشده است.
همچنین در اعلامیه این اتحادیه گفته شده که صرافان به شمول کابل، قندهار، بلخ و هرات باید لااقل ۵۰ میلیون افغانی سرمایه نقدی داشته باشد تا به بانک مرکزی اثبات کنند تا واجد شرایط اخذ جواز باشند.
اما طبق گزارش‌ها این رقم در ولایت‌ها دیگر ۱۰ میلیون افغانی گفته است.
از سوی دیگر صرافان مدعی شده اند که مشکلات خود را با کمیسیون اقتصادی مطرح کرده است و الی ختم مشکلات صرافان از ناحیه جواز شرکتی، دکاکین خود را مسدود و تمام فعالیت داد و ستد خود را الی ختم مشکلات توقف می‌کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*