خانه / افغانستان / فعالان صلح و ضد جنگ این بار از جوزجان صدای صلح خواهی بلند کردند

فعالان صلح و ضد جنگ این بار از جوزجان صدای صلح خواهی بلند کردند

گروپ تماس جوانان برای صلح و اتحادیه نهادهای جامعه مدنی جوزجان در نشست خبری امروز در ولایت جوزجان خواهان کاهش خشونت‌‌ها و برقرار آتش بس در کشور شدند.

حمیدالله مسرور، عضو دارالانشای گروپ تماس جوانان برای صلح از طرف های درگیر در کشور می‌خواهد که برای برقراری آتش بس و ختم جنگ تلاش کنند.

آقای مسرور از کشور‌های همسایه و جامعه جهانی می‌خواهد که برای تامین صلح و آغاز مذاکرات میان افغانان در کشور تلاش‌ کرده و هم‌چنان گروه تحریک طالبان نیز بهانه‌جویی را برای آغاز مذاکرات میان افغانان کنار بگذارند.

از سوی‌هم حاجی عبدالقادر فولاد، رییس اتحادیه جامعه مدنی می‌گوید که باید گفت‌وگوهای میان افغانان بزودی آغاز شود و در روند صلح نقش جوانان و فعالان جامعه مدنی کشور برجسته شده و موانع سر‌ راه رسیدن افغانستان به صلح نیز برداشته شود.

ناجیه سلیمانی، فعال دیگر جامعه مدنی نیز از حکومت می‌خواهد که در ترکیب هییت گفت‌وگو کننده صلح با گروه طالبان تجدید نظر صورت بگیرد.

هم‌چنان مولوی نجیب الله نوری، عالم دین می‌گوید که حالا زمان آن رسیده که سلاح خود را بر زمین بگذاریم و برای رسیده به صلح و آشتی در کشور کوشش کنیم.

وی افزود که صلح اولویت جامعه ماست و مردم این کشور از جنگ و کشتار خسته شده است و طرف های درگیرهم باید از قتل و کشتار مردم دست بردارند.

این صلح خواهان می‌گویند که هرچه زودتر شورای عالی مصالحه کارش را آغاز و به جوانان، زنان، احزاب وجریان سیاسی، عالمان دین، چهره های متنفذ قومی، جامعه مدنی و نسل نو در تمام جریان روند صلح جا داده شوند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*