خانه / افغانستان / فایق: درخواست پرداخت غرامت، به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپمتبر از سوی محکمه نیویارک رد شد

فایق: درخواست پرداخت غرامت، به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپمتبر از سوی محکمه نیویارک رد شد

سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل می‌گوید که محکمه نیویارک امروز درخواست پرداخت غرامت از سرمایه‌های منجمد شده‌ای بانک مرکزی افغانستان به فامیل قربانیان حملات یازدهم سپتمبر را رد نموده است.
نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل امروز شنبه (۵ سنبله) در رشته توییتی نگاشته است که محکمه نیویارک درخواست پرداخت غرامت از سرمایه‌های منجمد شده افغانستان به فامیل قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر رد کرده است. وی این خبر را برای تمامی مردم افغانستان مبارک گفته است.
فایق در ادامه افزود، امید است سرمایه‌های منجمد شده افغانستان به زودترین فرصت آزاد گردد. به گفته وی تا از آن بر اساس یک سیستم شفاف و نظارتی به توسعه و کمک به مردم نیازمند افغانستان استفاده شود.
با این حال سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به نمایندگی از تمامی مردم افغانستان به شمول وکلای مدافع و گروه های ذیدخل که در این راستا همکاری نمودند ابراز امتنان‌ نموده است.
این درخواست در حالی رد می‌شود که جوبایدن، رییس جمهور امریکا در یک فرمان اجرایی ۵، ۳ میلیارد دالر از جمله دارایی های افغانستان را برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان حملات یازدهم سپتمبر اختصاص داد که این فرمان بایدن با واکنش‌های داخلی و خارجی همراه شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*