خانه / افغانستان / فایق: افغانستان هنوزم قربانی تروریزم است و مردم از این ناحیه رنج می‌برند

فایق: افغانستان هنوزم قربانی تروریزم است و مردم از این ناحیه رنج می‌برند

نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و گرامی داشت از قربانیان تروریزم گفته است، که هنوز هم افغانستان قربانی تروریزم است و مردم این کشور از حملات و تهدیدات گروه‌های تروریستی در هراس اند.
نصیر احمد فایق شب گذشته یک‌شنبه (۳۰ اسد) به مناسبت ۲۱ آگست روز گرامی داشت و یادبود از قربانیان تروریزم در حساب توییترش نگاشته است، که نمایندگی دایمی سازمان ملل ۵ سال قبل قطعنامه را به حمایت ۹۵ کشور بهر شناسایی و اعلام روز بین‌المللی یادبود از قربانیان تروریزم به مجمع عمومی ارایه و این قطعنامه به تصویب رسید.
سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در ادامه افزود، دومین قطعنامه برای افزایش جلب کمک‌های بین‌المللی به قربانیان تروریزم نیز به تصویب رسید.
به گفته وی، این تلاش‌ها از جانب افغانستان به عنوان کشور قربانی تروریزم بهر همبستگی بین‌المللی و حمایت از قربانیان حملات تروریستی صورت گرفت.
با این حال آقای فایق از ادامه حضور گروه های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و افزود، هنوزم افغانستان قربانی حملات تروریستی است که مردم افغانستان از این ناحیه به شدت رنج می‌برند.
این در حالی است که همواره سازمان‌ها و جامعه جهانی از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان نگرانی کرده اند. اما حکومت سرپرست افغانستان بارها گفته اند که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان حضور نظامی ندارد. با این حال طی چند هفته اخیر انفجار مرگبار بر اهل تشیع را گروه داعش به عهده گرفت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*