خانه / افغانستان / عواید یک ساله وزارت کار و امور اجتماعی به بیش از ۴۳ میلیون افغانی رسید

عواید یک ساله وزارت کار و امور اجتماعی به بیش از ۴۳ میلیون افغانی رسید

وزارت کار و امور اجتماعی در برنامه حساب‌دهی حکومت به ملت از توزیع بیش از ۳۸ هزار جواز کار و جمع‌آوری بیش از ۴۳ میلیون افغانی عواید، طی یک سال اخیر در کشور خبر داده است.
مرکز رسانه‌ها حکومت امروز دوشنبه (۱۷ اسد) با نشر خبرنامه افزوده است، که مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت، معین وزارت کار و امور اجتماعی تصریح کرد که با در نظر داشت پالیسی امارت اسلامی طی یک سال اخیر به تعداد ۳۷۳۲۳ جواز کار به اتباع داخلی و ۱۲۹۷ جواز کار برای اتباع خارجی توزیع شده است. به گفته وی این وزارت از منابع مختلف مبلغ ۴۳ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۹۰ افغانی به دست آورده است.
معین این وزارت در ادامه افزود، که امارت اسلامی طی یک سال اخیر پروژه‌های متعدد ملی را از قبیل؛ پروژه کانال قوش تیپه، پروژه نفت و گاز سرپل و پروژه کابل جدید را افتتاح کرده که از این رهگذر زمینه کار را برای ۷۰ تا ۸۰ هزار تن مساعد کرده است.
بر بنیاد این گزارش، این وزارت طی یک سال اخیر به طور مجموعی زمینه دسترسی ۴۰ هزار و ۴۰۲ طفل و خانواده نیازمند را به کمک‌های نقدی و موادغذایی در سطح مرکز و ولایات فراهم ساخته که از آن جمله به ۸۴۷۲ قضیه اطفال که در معرض خطر در مرکز و ولایات قرار داشتند پیگیری کرده است.
به گفته این وزارت، در جریان یک سال گذشته آموزش‌های حرفوی و فنی برای ۸۵۹۷ تن فراهم شده که از میان ۴۷۸ کودکستان زمینه آموزش برای ۳۵۰۰ کودک در کشور مساعد شده و خدمات مورد نیاز ۷۵۰۰ طفل یتیم و بی سرپرست مساعد گردید.
طبق معلومات، این وزارت کار اعمار ۱۵ پرورشگاه را آغاز کرده که از آن میان کار ساختمانی یک پرورش‌گاه در لوگر تکمیل و ۴ پرورش‌گاه دیگر در نورستان، دایکندی، جوزجان و تخار عنقریب به اتمام می‌رسد.
معین این وزارت در ادامه بیان کرد که به منظور بهبود اجرات، جلب همکاری‌ها و ساده‌سازی پروسه‌های کاری، وزارت کار و امور اجتماعی تفاهم‌نامه‌های همکاری را با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی و مؤسسات مرسی کورپس، نوف انلیس، هاجر و دیده‌بان عدالت به امضا رسانیده است.
به گفته مسئولان این وزارت توزیع جواز کار، ایجاد پرورش‌گاه‌ها، ترتیب ده طرح در بخش‌های مختلف، عقد تفاهم‌نامه‌ها، بازنگری اسناد حقوقی، عرضه خدمات به اطفال یتیم و خانواده‌های بی‌بضاعت و تدویر برنامه‌های آموزشی فنی و حرفوی،از دست آورد‌های عمده این وزارت طی یک سال اخیر می‌باشد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*