خانه / افغانستان / عواید یک ساله اداره خط آهن به بیش از ۵، ۲ میلیارد افغانی می‌رسد

عواید یک ساله اداره خط آهن به بیش از ۵، ۲ میلیارد افغانی می‌رسد

مسؤولان اداره خط آهن در برنامه حساب‌دهی حکومت به ملت عواید یک ساله این اداره را بیش از ۵، ۲ میلیارد افغانی عنوان کرده است.
مسؤولان اداره خط آهن امروز پنج‌شنبه (۱۳ اسد) گزارش از اجرات یک سال اخیر خود را با رسانه‌ها شریک ساخته، تاکید کردند که در یک سال اخیر این اداره از طریق انتقالات حدود ۵، ۳ میلیون متریک تن اموال تجارتی و غیر تجارتی بیش از ۵، ۲ میلیارد افغانی عواید جمع آوری کرده است.
در این گزارش؛ حفظ و مراقبت تمامی تجهییزات و تاسیسات مربوط به این اداره، سفرهای هیئت رهبری این اداره به کشور ازبکستان و ایران، بازنگری و اصلاح ساختار تشکیلاتی، انتقال اموال تجارتی و غیر تجارتی و آغاز کار پروژه نیمه تمام؛ از دستاورد عمده این اداره طی یک سال اخیر عنوان شده است.
بخت الرحمن شرافت، سرپرست اداره خط آهن در این کنفرانس افزود، در یک سال اخیر اداره خط آهن توانسته که زمینه انتقال ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۴۲ متریک تن اموال تجاری و غیرتجاری را به کشورهای مختلف فراهم ساخته که مبلغ ۲ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۸۲ افغانی به دست آورد.
مسؤولان این اداره تصریح کرد، که افغانستان ۲۳۰ کیلومتر خط آهن دارد و در حال حاضر به طور مجموعی حدود ۴ هزار تن در بخش تخلیه، بارگیری و بخش‌های خدماتی در خط آهن حیرتان و آقینه مصروف کار است.
با این حال این اداره خاطر نشان کرد طی یک سال اخیر با مسؤولان وزارت راه و شهرسازی ایران در خصوص جذب محصلان افغان و آغاز پروژه‌های نیمه تمام هماهنگی صورت گرفته است. به گفته این اداره تلاش بر این است تا کار فازم سوم خط آهن خواف-هرات تکمیل و به بهره برداری سپرده شود.
از سوی دیگر این اداره تاکید کرد که مصمم است کار خط آهن آقینه- اندخوی را نیز تکمیل کنند.
در اخیر این اداره افزود، طی تلاش‌های مکرر اداره خط آهن قرار است در آینده نزدیک یک هیئت از جانب ازبکستان و پاکستان بهر تطبیق پروژه افغان ترانس که آسیای مرکزی را از طریق افغانستان به آسیای جنوبی وصل می‌سازد، بحث‌های تخنیکی را آغاز کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*