خانه / افغانستان / عفو بین الملل: اجمل حقیقی و همکارانش بدون قید و شرط باید رها گردد

عفو بین الملل: اجمل حقیقی و همکارانش بدون قید و شرط باید رها گردد

پس از آن که اجمل حقیقی و همکارانش به اتهام توهین به مقدسات اسلام از سوی استخبارات امارت اسلامی بازداشت گردید، واکنش کاربران اجتماعی را بر‌انگیخته است آنان خواهان آزادسازی وی و همکارانش شده است.
سمیرا حمیدی، کارمند عفو بین‌الملل در آسیای جنوبی در واکنش به بازداشت خودسرانه یوتیوبرهای افغان که روز گذشته چهارشنبه (۱۸جوزا) به اتهام توهین به ارزش‌های اسلام، از طالبان خواسته تا هر چه زودتر اجمل حقیقی و همکارانش را آزاد کند.
این عضو سازمان عفو بین‌الملل گفته است که بازداشت اجمل حقیقی و همکارانش و وادار کردن آنها به عذرخواهی به گفته وی حمله آشکار به آزادی بیان است.
او افزود؛ طالبان باید فورا بدون قید و شرط کاربران یوتیوب را رها کنند. همچنان وی علاوه کرد این گروه باید به سانسور مداوم بر کسانی را که میل به بیان آزادانه عقاید دارند، پایان بخشد.
این در حالی است که دیروز ویدیو از اجمل حقیقی و همکارانش را استخبارات امارت اسلامی در فضای مجازی به نشر رسانید که در آن به توهین آیات قرآن‌کریم اعتراف می‌کند.
همزمان با آن ریاست استخبارت کشور با نشر پیامی به صراحت ذکر کرده است که هیج فردی اجازه ندارد که در حاکمیت نظام اسلامی به آیات قرآن. احادیث نبوی و مقدسات اسلامی توهین کند. این ریاست تاکید کرد اخیرا کسانی که به آیات قرآن توهین کرده بود، بازداشت شده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

1 دیدگاه

  1. عفو بین المللی گ. وه خورد
    تو ایران دخالت تو روسیه دخالت تو چین دخالت بیاین پایین ناموسا سرمون درد گرف

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*