خانه / منطقه و جهان / طرف‌های درگیر در سودان به آتش بس ۲۴ ساعته توافق کردند

طرف‌های درگیر در سودان به آتش بس ۲۴ ساعته توافق کردند

ارتش سودان و شبه‌نظامیان که در روزهای اخیر برای کنترل اداره این کشور در حال نبرد بودند، با میانجی گری جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ روی آتش‌بس ۲۴ ساعته توافق کرده‌اند.

پس از آنکه کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر گفتند٬ هزاران داوطلب که در امور بشری آموزش دیده اند، آماده کمک به نیازمندان در سودان هستند، جنرال های رقیب در سودان، ناوقت روز سه شنبه به آتش بس۲۴ ساعته توافق کردند.

بربنیاد گزارش آسوشیتدپرس این آتش‌بس برای ۲۴ ساعت در سراسر سودان عملی خواهد شد.

گفته می‌شود که میلیون‌ها شهروند سودانی در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ در خانه‌های‌شان پنهان شده و طرف‌های درگیر مناطق مسکونی را با حمله‌های توپ‌خانه‌ای و هوایی مورد حمله قرار داده‌اند.

این در حالی است که پیش از این سازمان ملل متحد از افزایش رقم تلفات درگیری‌های سه روز گذشته در سودان خبر داده و گفته بود که در اثر این درگیری‌ها، بیش از ۱۸۰ تن کشته و دست‌کم یک‌ هزار و ۸۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

فرید ایوار، رئیس هیئت کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر به روز سه شنبه(۱۸ اپریل) از طریق یک کنفرانس ویدئویی از ژینو به خبرنگاران گفت، متأسفانه که وضعیت موجود در سودان اجازۀ عملکرد به دواطلبان را نمی دهد.

الساندرا ولوچی، سخنگوی ملل متحد نیز به روز سه شنبه گفت که در حال حاضر این سازمان ۸۰۰ کارمند بین المللی و ۳۲۰۰ کارمند محلی در سودان دارد. درگیری ها در سودان، بین عبدالفتاح البرهان، رهبر اردوی آن کشور و محمد حمدان دقلو، معاون او که قوماندانی شبه نظامیان موسوم به” نیروهای پشتیبانی سریع” را بر عهده دارد، روز شنبه زمانی آغاز شد که در مورد تلاش ادغام “نیروهای پشتیبانی سریع” در تشکیل اردوی منظم سودان، اختلافات به وجود آمد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*