خانه / افغانستان / طالبان: جامعۀ جهانی باید از آمریکا بخواهد که تحریم‌ها را لغو کند

طالبان: جامعۀ جهانی باید از آمریکا بخواهد که تحریم‌ها را لغو کند

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ امارت اسلامی در دیدارش با نماینده‌گان ویژۀ ۱۴ کشور گفته که امارت اسلامی همۀ گام‌ها برای به رسمیت‌شناخته‌شدن را عملی کرده است. او تأکید کرده است جامعۀ جهانی باید از آمریکا بخواهد که ذخایر ارزی بانک مرکزی را به دست‌رس مردم افغانستان قرار دهد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در توییترش نوشته که آقای متقی این موضوع را شام گذشته در دوحه با نماینده‌گان ۱۴ کشور که بیش‌ترشان کشورهای اروپایی بوده، مطرح کرده است. سخنگوی امارت اسلامی تأکید کرده که در این دیدار، دربارۀ حکومت جدید اسلامی، تأمین امنیت، روابط با جامعۀ جهانی، وضعیت اقتصادی، تحریم‌های وضع‌شده بر افغانستان و مبارزه با فساد بحث شده است.

آقای مجاهد نیز نوشته که امیرخان متقی از جامعۀ جهانی خواسته است، افغانستان پس از ۴۰ سال صاحب یک «نظام حاکم» شده و جامعۀ جهانی باید به‌طور مشترک از آمریکا بخواهد که تحریم‌های وضع‌شده را لغو کند. او افزوده که امارت اسلامی تمامی شرط‌ها برای به رسمیت‌شناخته‌شدن را عملی کرده‌ است و از این رو جهان باید آنان را به رسمیت بشناسد.

امارت اسلامی در حالی بر آزادسازی پول‌های منجمدشده تأکید کرده‌ است که شهروندان کشور با فقر و گرسنه‌گی شدید روبه‌رو ‌اند. با سقوط دولت پیشین شمار بسیاری از شهروندان کارهای‌شان را از دست داده‌ و اکنون با گرسنه‌گی روبه‌رو شده‌اند. پیش‌ از این نهادهای کمک‌‌کننده هشدار داده‌اند که اگر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فراهم نشود، ممکن است فاجعۀ انسانی رخ بدهد.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*