خانه / افغانستان / صلیب سرخ: ده‌ها هزار افغان در آینده نزدیک آواره خواهند شد

صلیب سرخ: ده‌ها هزار افغان در آینده نزدیک آواره خواهند شد

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) هشدار داده است که وضعیت بشری ناگوار در افغانستان می‌تواند موجی از فرار ده‌ها هزار افغان را به کشورهای همسایه در پی داشته باشد.

نتالی پیرود، سخنگوی اداری این نهاد به صدای آمریکا گفته که با افتادن کنترول افغانستان به دست تحریک اسلامی طالبان، وضعیت انسانی و بشری در این کشور روز به روز ناگوارتر شده و احتمال آن می‌رود که موج جدیدی از مهاجرت به کشور های همسایه آغاز شود.

وی افزود که کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) برای ورود مهاجران به پاکستان، ایران و تاجکستان آماده‌گی می‌گیرد و برای این کار۲۴میلیون دالر درخواست کمک مالی کرده است.

به گفتۀ خانم پیرود موج تازه‌ی مهاجرت به دلیل خشکسالی شدید، کمبود آب و غذا، آواره‌گی داخلی، کرونا و بدتر شدن وضعیت اقتصادی صورت خواهد گرفت.

به اساس یافته های صلیب سرخ، در حال حاضر ۱۸ میلیون تن در افغانستان به خدمات اولیه دسترسی ندارند و برای زنده ماندن آنان نیاز جدی به کمک های اضطراری دیده می‌شود.

پیش از این، کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) اعلام کرده بود که از ماه جنوری سال روان تاکنون سی هزار افغان به عنوان پناهنده برای امنیت مالی از مرز عبور کرده اند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*