خانه / افغانستان / صلیب سرخ انتقال اجساد طالبان از افغانستان به پاکستان را رد کرد

صلیب سرخ انتقال اجساد طالبان از افغانستان به پاکستان را رد کرد

ضیا الحق امرخیل، والی ننگرهاردیروز گفته بود که جمعیت هلال احمر در «سه هفته اخیر اجساد ۳۹شهروند پاکستان » را که در نبرد با نیرو های افغان کشته شده بودند را از گذرگاه تورخم به پاکستان منتقل کرده است.

آقای امرخیل می‌گوید که شماری زیادی از اجساد از راه های فرعی به پاکستان منتقل شده اند و این اجساد کسانی بودند که در صفوف طالبان و در جنگ با نیروهای دولتی افغانستان کشته شدند.

کمیته صلیب سرخ بین الملل می گوید از پاکستان و افغانستان برای انتقال اجساد افراد که در جنگ افغانستان کشته شده اند هیچ در خواستی دریافت نکرده و در هیچ انتقالی نیز دخالت نداشته است.

چندی قبل شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان نیز گفته بود اجساد و زخمی های طالبان از افغانستان به پاکستان منتقل ودر آن جا درمان می شوند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در فیس بوک خود گفته که نیروهای ویژه طالبان را یک گروه خاص ارتش پاکستان هدایت می کند و مهمات آن ها را هم استخبارات (اطلاعات) پاکستان فراهم می کند.

این در حالی است که چندی قبل محمد اشرف غنی، در سفر به ازبکستان از پاکستان انتقاد کرد که به وعده خود برای استفاده از تمام نفوذش برطالبان استفاده نکرده است .

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز به این سخنان آقای غنی واکنش نشان داد و گفت که پاکستان بار ها طالبان را تحت فشار قرار داده است تا سر میز مذاکره حاضر شوند.

 همچنان عمران خان اضافه  کرده  که« سرزنش پاکستان برای آنچه در افغانستان می گذرد بسیار مغرضانه است.»

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*