خانه / اقتصادی / صدیق صدیقی؛رییس جمهورصلاحیت دارد از کُد ۹۱ پالیسی در چارچوب اصول و مقررات مصرف کند
صدیق صدیقی؛رییس جمهورصلاحیت دارد از کُد ۹۱ پالیسی در چارچوب اصول و مقررات مصرف کند

صدیق صدیقی؛رییس جمهورصلاحیت دارد از کُد ۹۱ پالیسی در چارچوب اصول و مقررات مصرف کند

سه شنبه18قوس1399:

ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که ریاست‌جمهوری و نهادهای مربوط به آن در هیچ حالت نمی‌تواند از کُد ۹۱ به‌گونه‌ی غیراصولی و یا برای اهداف شخصی به مصرف برسانند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روزگذشته در یک نشست خبری گفت که گزارش تحقیقی روزنامه اطلاعات روز مشکل دارد و مصارفی که در آن بیان شده است، مربوط ادارات است نه افراد. او گفت که در چارچوب اصول و قوانین بودجوی حکومت، این مصارف به اداره‌ها صورت گرفته است.

صدیقی افزود: «گزارش تحقیقی روزنامه اطلاعات روز و آنچه به نشر رسیده در تضاد با واقعیت‌هایی است که اصل بودجه مصرف شده و من خواستم که وضاحت بدهم که رییس‌جمهور افغانستان در مصرف بودجه  کُد ۹۱ همیشه دقت کرده و ما همواره تلاش کرده‌ایم که از مصارف و ضایع شدن منابع جلوگیری کنیم».

صدیقی همچنان گفت که مسأله‌ی تخصیص بودجه با مصرف آن فرق می‌کند و آنچه که در گزارش اطلاعات روز آمده، اصل مصرف بودجه نیست. او از هزینه‌ی کرایه اقامتگاه خودش یاد کرد که در گزارش اطلاعات روز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی ذکر شده است. صدیقی تأکید کرد که ممکن است تاکنون ۵۰ درصد از این مبلغ هزینه و مصرف شده باشد.

براساس گزارش روزنامه اطلاعات روز، بیش از ۳۰ میلیون افغانی از کُد ۹۱ پالیسی برای مصارف کرایه‌ی حویلی و موتر زرهی، خرچ دسترخوان و معاش و امتیازات کارکنان دفتر وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور و رییس اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌جمهوری پرداخت شده است.

آقای صدیقی اما در این مورد گفت به دلیل این که این اداره شامل بودجه‌ی عمومی دولت نبوده، معاشات کارمندان آن از بودجه کد ۹۱ پالیسی پرداخت شده است.

از سوی هم، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفت که رییس‌جمهور اختیار دارد که براساس نیازمندای و لزوم‌دید به‌منظور پیشبرد امور حکومت از کُد ۹۱ پالیسی در چارچوب اصول و مقررات مصرف کند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*