خانه / افغانستان / صدها پناهجوی افغان در پارک اسلام آباد در بی‌ سرنوشتی بسر می‌برند

صدها پناهجوی افغان در پارک اسلام آباد در بی‌ سرنوشتی بسر می‌برند

روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که بعد از تحولات سیاسی در افغانستان ده‌ها هزار افغان به پاکستان پناهنده شده اند و تعدادی زیادی از آنان از راه پاکستان به خارج فرستاده شدند و تعدادی دیگر از افغان‌ها در حال حاضر نیز در پاکستان با بی سرنوشتی بسر می‌برند.
بر اساس گزارش روزنامه دان، دست‌کم ۷۰۰ تن از این پناهندگان که اکثری آنان زنان و کودکان است، در اسلام آباد با برپا کردن خیمه‌ها در یکی از پارک‌های کودکان زندگی می‌کنند.
در گزارش آمده است که این پارک در یک منطقه حساس امنیتی موقعیت دارد و به همین سبب چندین مراتب پولیس این کشور کوشش نموده، تا افغان ها را از این پارک اخراج سازد. این روزنامه افزوده است که کوشش‌های پولیس این کشور نتیجه نداده و در حال حاضر نیز این افغان‌ها با کودکان شان در این پارک در وضعیت بدی روبرو است.
روزنامه دان افزوده است، که این پناهجویان افغان اکثر آنان هزاره است که با روی کار آمدن دوباره طالبان کشور شان را ترک کرده است.
پناهندگان به روزنامه دان گفته است که به دلیل نبود سرپناه در پارک کودکان خیمه زده اند. آنان گفته است که تاکنون هیچ کشوری و سازمان کمیشنری عالی پناهندگان از آنان خبری‌ نگرفته است.
این پناهجویان افغان مقیم پاکستان از ایالات متحده و دیگر کشور های جهان خواسته تا آنان را از پاکستان بفرستند و با دادن تابعیت به رنج آنان‌ پایان دهند.
آنها افزودند که پس از روی کار آمدن طالبان، زندگی آنها در کشور شان تلخ شده و نمی‌توانند به کشورشان بازگردند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*