خانه / افغانستان / صدها لاری تجارتی افغانستان در گذرگاه‌های پاکستان توقف داده شده‌اند

صدها لاری تجارتی افغانستان در گذرگاه‌های پاکستان توقف داده شده‌اند

سفارت افغانستان در پاکستان، اعلام کرده است که حدود ۳۰۰ موتر باربری حامل میوه و سبزیجات که از افغانستان به سمت پاکستان در حرکت بودند، در مرز میان دو کشور توقف داده شده‌اند.

سفارت افغانستان در پاکستان روز گذشته (جمعه، ۲۲ سرطان) بانشر خبرنامه‌ای نوشته است که این وسایط به دلیل نداشتن سند پذیرش موقت «تی‌آدی» در گذرگاه‌های تورخم، اسپین بولدک و خرلاچی متوقف شده است.

براساس خبرنامه‌ی منتشر شده از سویی سفارت افغانستان در پاکستان، هیأتی از این سفارت با ماریا کازی، رییس تجارت خارجی وزارت تجارت پاکستان، درباره‌ی مشکلات اموال صادراتی متوقف‌شده افغانستان، تسهیل تجارت میان دو کشور و رفع موانع تجاری موجود گفت‌وگو کرده است.

این هیأت سفارت افغانستان همچنان از مقام‌های پاکستانی خواسته که باید به این وسایط اجازه تخلیه بار در مقصد نهایی داده شود.

در خبرنامه همچنان آمده است: «هیأت سفارت افغانستان با اشاره به فصل صادرات میوه تازه و سبزیجات افغانستان، از وضع مالیات مزید بر اموال صادراتی افغانستان ابراز نگرانی کرده و این اقدام را به زیان دهقانان افغان و بازار داخلی پاکستان دانسته است.»

هیأت افغانستان از پاکستان درخواست کرده تا با توجه به رویه گذشته، الی نهایی‌شدن سند تجارت ترجیحی (PTA) میان دو کشور، معافیت‌های گذشته مجدداً اعمال کند.

گفتنی است که پاکستان در آغاز سال جاری میلادی با اعمال سیاست جدید، رانندگان افغانستان را ملزم به داشتن پاسپورت و ویزا برای ورود به آن کشور کرده است.

پاکستان یکی از شرکای تجاری مهم برای افغانستان است و بر اساس گزارش بانک جهانی، سال گذشته ۴۵ درصد تولیدات افغانستان به پاکستان صادر شده است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*