خانه / منطقه و جهان / صحبت های جوبایدن در مورد فرمان های دونالد ترامپ

صحبت های جوبایدن در مورد فرمان های دونالد ترامپ

پنجشنبه13قوس1399:

جو بایدن نامزد پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته  دوم دسامبر 2020 گفت که تصمیمات یکجانبه‌گرایانه نخواهد گرفت و فرمان‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا را به طور ناگهانی تغییر نخواهد داد.

در همین راستا بایدن اعلام کرد که قصد دارد کریستوفر رای مدیر فعلی FBI را در سمت خود ابقا کند.

بایدن که قرار است در 20 ژانویه 2021 کار خود را به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز کند، از همان ابتدای راه چالش‌های جدی پیش روی خود خواهد داشت که مهم‌ترین آنها شیوه واکنش او به موضوع کشته شدن محسن فخری زاده چهره هسته‌ای سرشناس ایران است که در روزهای گذشته در نزدیکی تهران کشته شد.

جو بایدن پیش از این برخی از اعضای دولتش را معرفی کرده بود. بر همین اساس نیرا تاندین به عنوان رئیس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید معرفی شد و بایدن گفت که تیم اقتصادی‌اش برای احیاء مجدد اقتصاد آمریکا خواهد کوشید.

جنت یلن هم در صورتی که بتواند رای موافق سنای آمریکا را به دست آورد، جای استیون منوچن را در وزارت امور خزانه‌داری خواهد گرفت.

سیسلیا روس کارشناس آفریقایی تبار دانشگاه پرینستون هم به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی بایدن انتخاب شد. روس اولین زن سیاهپوست است که ریاست این کمیته را بر عهده می‌گیرد. او که مختصص اقتصاد کارگری است پیش از این در دولت‌های اوباما و کلینتون هم به عنوان مشاور اقتصادی حضور داشت.

جو بایدن با این باور که رئیس‌جمهوری بعدی آمریکاست تیم مدیریتی و معاونان خود را برگزید. بایدن از طریق افرادی که برای پست‌های مختلف تعیین کرده، در حال ارسال این پیام است که سیاست اقتصادی خود را به دست اندیشمندان لیبرال سپرده و تمرکز خود را روی توانمندسازی کارگران به عنوان راهی برای توسعه اقتصادی گذاشته است.

جارید برنشتاین و هذر بوشی هم با سیسلیا روس همکاری خواهند کرد تا این کمیته سه نفره به رئیس‌جمهوری آمریکا مشورت بدهد. هر دو این افراد به مدرسه اقتصاد لیبرال منتسب هستند. برنشتاین پست مشاور اقتصادی بایدن در زمانی که او معاول اول اوباما بود را بر عهده داشت و بوشی هم مشاور سیاسی بیل کلینتون بود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*