خانه / افغانستان / شمار نیروهای آمریکایی طبق برنامه توافق شده با طالبان ‘درحال کاهش است’

شمار نیروهای آمریکایی طبق برنامه توافق شده با طالبان ‘درحال کاهش است’

یک ژنرال آمریکایی که بر نیروهای این کشور در خاورمیانه نظارت دارد گفته است که شمار سربازان آمریکایی در افغانستان طی توافقی که در ماه فوریه با طالبان امضا شد به ۸۶۰۰ کاهش یافته است.

براساس آن توافق آمریکا باید نیروهایش را ظرف ۱۳۵ روز، یعنی تا اواسط ماه ژوئیه، از حدود ۱۲ هزار در زمان توافق به ۸۶۰۰ کاهش می داد که حالا عملی شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس فرمانده سنتکام اشاره کرد که توافق با طالبان خروج کامل نیروهای آمریکایی تا ماه مه آینده را لازم می آورد، اما گفت که تحقق این هدف به اقدامات مشخص طالبان بستگی خواهد داشت.

براساس این گزارش آقای مکنزی که از طریق تماس ویدئویی در نشست “گروه استراتژی اسپن” صحبت می کرد گفت: “باید شرایطی برآورده شود که به ما اطمینان دهد هیچ حمله ای علیه کشورها ما در افغانستان شکل نمی گیرد. طالبان چنین نمی کند، بلکه القاعده و داعش چنین می کنند.”

القاعده زمانی که طالبان بر افغانستان حاکم بود در این کشور پایگاه داشت و از آن برای برنامه ریزی حملات ۱۱ سپتامبر با ربودن هواپیماهای مسافربری استفاده کرد.

براساس توافق ماه فوریه طالبان قول داد اجازه ندهد هیچ گروه افراط گرایی از خاک افغانستان برای حمله به ایالات متحده استفاده کند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*