خانه / افغانستان / سیگار: یک میلیون کودک دچار سوءتغذیه حاد در افغانستان با بی‌توجه تلف خواهد شد

سیگار: یک میلیون کودک دچار سوءتغذیه حاد در افغانستان با بی‌توجه تلف خواهد شد

سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان گفته است که بر اساس تخمین یونیسف در سال ۲۰۲۲ دست کم ۲، ۳ میلیون کودک در افغانستان از سوءتغذیه حاد رنج خواهند برد.
سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان ناوقت دیروز یک‌شنبه (۸جوزا) در رشته توییتی نگاشته است بر بنیاد تخمین یونیسف در سال جاری ۲۰۲۲ دست کم ۲، ۳ میلیون کودک در افغانستان از سوءتغذیه حاد رنج خواهد برد. سیگار در ادامه افزوده است؛ در صورت که اقدام هر چه عاجل صورت نگیرد یک میلیون کودک دچار سوء تغذیه شدید در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.
از سوی دیگر سیگار طی یک‌ گزارش بر بنیاد گفته‌های برنامه جهانی غذا در مورد بحران بشری در افغانستان گفته ۸، ۲۲ میلیون افغان در سال ۲۰۲۲ با ناامنی غذایی مواجه است که از آن جمله ۷، ۸ میلیون تن در معرض خطر قحطی قرار دارد.
این در حالی است که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی بر افغانستان بحران بشری، اقتصادی افزایش یافته و نسبت بر هر سال دیگر نیاز به کمک های بشردوستانه بیشتر محسوس می‌شود.
با این حال دیروز اجتماع زنان معترض در کابل به دلیل بحران بشری و وضعیت نامناسب اقتصادی دست به تظاهرات زدند و از جامعه جهانی خواستار تحمیل فشار به حکومت افغانستان شده تا حکومت خود را در برابر مردم این کشور مسؤول بدانند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*