خانه / افغانستان / سقوط سه ولسوالی به دست طالبان در ۲۴ ساعت گذشته
رویداد نیوز

سقوط سه ولسوالی به دست طالبان در ۲۴ ساعت گذشته

مقام ها در ولایت تخار می‌گویند که ولسوالی اشکمش ولایت تخار به دست گروه طالبان سقوط کرده و وضعیت ولسوالی بنگی این ولایت نیز نگران کننده است.

به نقل از مقام‌های محلی؛ جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته ولسوالی اشکمش ولایت تخار را سقوط دادند و حملات‌شان به منظور سقوط ولسوالی بنگی این ولایت را نیز آغاز کرده اند.

ذبیح‌الله قاری‌زاده، ولسوال بنگی می‌گوید که برای مقابله با طالبان از نهادهای مسوول کمک خواسته شده است.

از سوی هم گزارش های می‌رساند که ولسوالی تولک ولایت غور نیز شب گذشته به تصرف گروه طالبان در آمده است.

سلیمان یوسفی، ولسوال تولک می‌گوید که طالبان ۱۹ نیروی امنیتی این ولایت را کشتند و بازار ولسوالی را نیز تصرف کردند.

آقای یوسفی به رسانه‌ها گفت: “تلفات پس از حمله‌ای دیشب طالبان بر مرکز ولسوالی به نیروهای افغان وارد شده است.”

در همین حال صبح امروز شنبه (۲۲ جوزا) سقوط ولسوالی زاری ولایت بلخ نیز خبرساز شد، که مقام‌های نظامی آن را عقب‌نشینی تاکتیکی بیان کرده اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده است که نظر به فیصله شورای نظامی ولایت بلخ و به دلیل محصور بودن موقعیت کنونی ولسوالی زاری، نیروهای دولتی به مکانی دیگر تغییر موقعیت داده‌اند.

این قول اردو هم‌چنان گفته است که تغییر موقعیت مرکز ولسوالی زاری برای جلوگیری از تلفات و فعالیت موثر  صورت گرفته است.

طالبان، اما مدعی ‌اند که ولسوالی زاری را سقوط داده و مرکز آن را تصرف کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است که صبح روز شنبه، (۲۲ جوزا) مرکز ولسوالی زاری را تصرف کرده‌ و تانک‌ها و تعداد زیادی از اسلحه سبک و سنگین و مهمات به دست افراد این گروه افتاده است.

از سوی دیگر مسوولان محلی ولایت بغلان از بازداشت ده طالبان مسلح که قصد حمله بر مرکز ولسوالی فرنگ این ولایت را داشتند پس از یک درگیری خبر می‌دهد.

جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان، با تایید این خبر می‌گوید که در یک عملیات مشترک پولیس و قوت‌های خیزش مردمی، روز شنبه، (۲۲ جوزا) ۱۰ تن از طالبانی که قصد حمله بر ولسوالی فرنگ ولایت بغلان را داشتند از سوی نیروهای دولتی بازداشت شدند.

بشارت افزود که در این درگیری به شمول ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی فرنگ و فرمانده نظامی شان چهار طالب کشته شده‌‌اند و یک جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده است.

ولسوالی فرنگ در همسایه‌گی نهرین، خوست و برکه واقع شده و از مراکز جنگ در بغلان به شما می‌رود.

پس از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، خشونت‌ها در این کشور افزایش یافته و طالبان مدعی اند که در یک ماه گذشته توانسته‌اند که کنترل‌ چندین ولسوالی را به دست بگیرند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*