خانه / افغانستان / ستانکزی: حریم هوایی افغانستان توسط هواپیماهای بی‌سرنشین خارجی هنوز نقض می‌شود

ستانکزی: حریم هوایی افغانستان توسط هواپیماهای بی‌سرنشین خارجی هنوز نقض می‌شود

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی از نقض حریم هوایی افغانستان از سوی امریکا و کشورهای همسایه انتقاد کرد.

آقای استانکزی که دیروز (جمعه، ۶ اسد) در مراسم عاشورا در کابل سخنرانی می‌کرد، با اشاره به مشکلات امنیتی، گفت که ما هنوز به حالتی نرسیده‌ایم که جلو آن‌را بگیریم. به‌خاطر این‌که هیچ چیزی برای ما نمانده است.

معین سیاسی وزارت خارجه افزوده است که نه تنها طیاره های بی سرنشین امریکایی، بلکه طیاره هایی از کشور ها دیگر هم بر فراز افغانستان پرواز می کنند.

مقام ارشد امارت اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: «شما می‌بینید که حالا هم بالای فضای ما درون خارجی حتا درون‌های که می‌گردند درون‌های امریکا نیست درون‌های همسایه‌های ما هم است که اینجا می‌گرده، ما هنوز به این حالتی نرسیدیم که باید جلو او را بگیریم این بخاطر این است که برای ما هیچ چیزی نمانده است.

این در حالی است که در گذشته نیز یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع گفته بود که «حریم فضایی افغانستان اشغال شده» و هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی با عبور از حریم فضایی پاکستان، به خاک افغانستان حمله می‌کند.

معین سیاسی وزارت خارجه در خصوص آموزش اشاره کرده و بار دیگر آموزش دختران در کشور را مهم خواند و خواهان بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران شد.

استانکزی ابراز امیدواری کرده است که دروازه مکاتب و مدارس «بدون تبعیض» بر روی تمام شهروندان افغانستان باز شود.

از زمان تسلط دوباره امارت اسلامی بر افغانستان، مکاتب بالاتر از صنف ششم  بر روی دختران مسدود و آن‌ها از رفتن به دانشگاه نیز منع شده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*