خانه / افغانستان / سازمان ملل: ناآرامی‌ها در سودان باعث آوارگی ۱ میلیون نفر شده است

سازمان ملل: ناآرامی‌ها در سودان باعث آوارگی ۱ میلیون نفر شده است

متیو سالتمارش، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که تاکنون بیش از یک میلیون نفر بر اثر جنگ در سودان آواره شده اند.

آقای سالتمارش در نشستی در ژنو گفت که آخرین آمار شامل حدود ۸۴۳۰۰۰ آواره داخلی و حدود ۲۵۰۰۰۰ نفری است که از مرز‌های سودان گریخته اند.

وی همچنان افزوده که بسیاری از کسانی که به ما مراجعه کرده‌اند در وضعیتی مضطرب هستند که در معرض خشونت یا شرایط آسیب‌زا در سودان قرار گرفته‌اند و از سفر‌های سخت رنج برده‌اند. او افزود که این سرعت در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر به مصر وارد می‌شوند.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که پناهجویان به کشورهای همسایه سودان از جمله چاد، اتیوپی و سودان جنوبی پناه آورده‌اند، کشورهایی که خودشان هم از بحران‌های انسانی رنج می‌برند. مصر تا امروز به ۱۱۰ هزار تن از سودانی‌ها پناه داده و این آمار نسبت به دیگر کشورهایی که آوارگان سودانی به آن‌ها گریخته‌اند، بالاتر است.

گفتنی است که ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور چندین هفته است که درگیر مناقشه‌ای گسترده هستند. مناقشه‌ای که به کشته شدن صدها تن از شهروندان این کشور منجر شده و جاده های خارطوم (پایتخت سودان) را به منطقه جنگی تبدیل کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*