خانه / منطقه و جهان / سازمان ملل: لبنان نباید به غزه‌ی دیگر تبدیل شود

سازمان ملل: لبنان نباید به غزه‌ی دیگر تبدیل شود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نگرانی خود را از تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان بیان کرده است. او تأکید کرده که لبنان نباید به غزه‌ای دیگر تبدیل شود و هیچ راه حل نظامی وجود ندارد.

آنتونیو گوترش، روز جمعه، ۱ سرطان، در صحبت با خبرنگاران افزوده است که تنش‌زدایی فوری ضروری است و مردم منطقه و جهان تحمل این وضعیت را ندارند.

به گزارش رویترز، گوترش به خبرنگاران گفته است: «یک گام متهورانه یا یک خطای محاسباتی ممکن است به فاجعه‌ای بسیار فراگیر و صراحتاً فراتر از تصور منجر شود.»

او تأکید کرده است: «جهان باید با صدای بلند و واضح بگوید: تنش زدایی فوری نه تنها ممکن بلکه ضروری است و هیچ راه حل نظامی وجود ندارد.»

او در ادامه افزوده که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد برای آرام کردن اوضاع و جلوگیری از هر گونه خطای محاسباتی دو طرف تلاش می‌کنند.

این در حالی است که درگیری‌های مرزی بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد، نیروهای حزب‌الله و ارتش اسرائیل روز گذشته به تبادل آتش پرداخته‌اند و اسرائیل در پاسخ به موشک‌های پرتاب شده توسط حزب‌الله، چندین شهرک را در جنوب لبنان بمباران کرده است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*