خانه / افغانستان / سازمان ملل روش جدید درمان زنان و کودکان افغان متاثر از مخدرات روی دست گرفت

سازمان ملل روش جدید درمان زنان و کودکان افغان متاثر از مخدرات روی دست گرفت

سازمان جهانی صحت و اداره زنان ملل متحد، ابتکار مشترکی را برای حمایت از زنان و کودکان مبتلا به اختلالات مصرف مواد مخدر در افغانستان آغاز کرده اند.

بر اساس اعلامیه مشترک این دو نهاد بین‌المللی که امروز چهارشنبه (۲۷ سرطان) نشر شد، هدف این ابتکار جدید ادغام مجدد زنان آسیب‌پذیر مبتلا به اختلالات مصرف مواد مخدر و فرزندان آنها در جامعه است.


در اعلامیه آمده است که ابتکار جدید، تلاش مشترک سازمان جهانی صحت و اداره ملل متحد برای مقابله با این موضوع مهم صحی، به ویژه در میان زنان و کودکان است و زنان از طریق بسته جامع خدمات حفاظتی، درمان اختلالات مصرف مواد مخدر و خدمات سلامت روان حمایت خواهند شد.

علاوه بر حمایت زنان و کودکان، قرار است که از طریق این ابتکار اداره‌های صحت و زنان ملل متحد، ظرفیت‌های کارکنان کلیدی صحی در مراکز هدفمند برای ارایه خدمات مرتبط با جنسیت و تروما افزایش یابد.

سازمان جهانی صحت و اداره زنان ملل متحد گفته اند که در کنار این موارد، برای اطمینان از تداوم مراقبت و کاهش “ننگ” مرتبط با سلامت روان و اختلالات مصرف مواد، خدمات حمایتی مبتنی بر جامعه و خدمات حفاظتی سیار نیز در نظر گرفته خواهد شد.

هیات معاونت ملل متحد به تاریخ ششم ماه روان خورشیدی گزارش داد که بین یک تا دو میلیون نفر در افغانستان به مواد مخدر معتاد اند که ۳۵ در صد آنان را زنان تشکیل می‌دهد.
مسوولان ا.ا اما گفته‌اند که شمار معتادان در کشور به حدود پنج میلیون نفر می‌رسد که یک میلیون آنان زنان و کودکان اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*