خانه / افغانستان / سازمان ملل: روابط میان طالبان و القاعده به مراتب تقویت یافته است

سازمان ملل: روابط میان طالبان و القاعده به مراتب تقویت یافته است

سازمان ملل متحد در گزارشی که به روز سه‌شنبه (۲۸ سرطان) منتشر ساخت گفته که با روی کار آمدن ط.البان در افغانستان، روابط بین شبکه القاعده و طالبان نسبت به گذشته قوی‌تر شده است.
در این گزارش آمده است که ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده حیات دارد و با روی کار آمدن دوباره طالبان خوشنود و راحت شده است.
در گزارش سازمان ملل متحد گفته است، در حال حاضر تعدادی از جنگجویان شبکه القاعده در ولایت‌های شرقی و جنوبی افغانستان حضور دارند و به گفته این سازمان، حضور جنگجویان القاعده در این مناطق بر اساس سابقه تاریخی است.
در این گزارش، بر اساس اطلاعات برخی کشورهای عضو سازمان ملل متحد خاطر نشان شده که القاعده تعدادی از اعضای مهم خود را به ولایت فراه و هرات فرستاده و در تلاش این است که با ایجاد یک مرکز جدیدی در شمال افغانستان، نیروهای مسلح جدید را جذب و منابع مختلف را دریافت کنند.
سازمان ملل در این گزارش تاکید کرده است، که شبکه القاعده اکنون در موقف خوبی قرار دارد و حتی به یکی از تهدیدکننده‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، این شبکه به دلیل این علاقه‌ای حمله به دیگر کشورهای جهان را ندارد، که نمی‌خواهد حاکمیت جدید طالبان در افغانستان را زیر سوال ببرد.
با این حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی دیروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو مشال در رابطه به نشر گزارش سازمان ملل‌ در خصوص ارتباط طالبان با جنگجویان شبکه القاعده در افغانستان را تکذیب کرد.
وی گفت، که حکومت امارت اسلامی به هیچ گروهی اجازه فعالیت در افغانستان را نمی‌دهد که با استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها حمله کنند.
این در حالی است که ایمن الظواهری در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از مرگ اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده شد. با این حال طی سال‌های اخیر گزارشی از کشته شدن وی نیز منتشر شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*